Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 117 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Loeiduur maar erg comfortabel zadel voor op de gravelbike.
DSC07353.JPG
Fedor schreef:
zo 07 mei, 2023 18:30
Loeiduur
geen woord aan gelogen maar erg fraai hoor!


en dat het lekker zit is mooi meegenomen dan :) .
Grandonneur schreef:
zo 07 mei, 2023 18:47
[en dat het lekker zit is mooi meegenomen dan :) .
Had wel gekocht met inleveroptie. Als het ook maar iets tegen zou vallen was hij retour gegaan. Maar het is (OK misschien op de GB na maar die wil ik niet op de gravelbike... en die heeft ruim 1500 km pijnlijk inzitten gekost) echt het beste zadel dat ik ooit gehad heb op racefiets, MTB en gravelbike. En ik liep al vele jaren te klooien met zadels incl. een hoop van de duurdere merken.
Wat is het precies voor zadel?
Lijkt een Specialized te zijn als ik het logo achterop zie.

S-Works ook nog leer ik met wat zoekmachine. Daar wordt Specialized natuurlijk sowieso tweemaal zo duur van... De Mercedes AMG lijn, maar dan van Specialized ;)

Power Pro lijkt het te zijn:

https://www.specialized.com/nl/nl/saddle-mirror

Wel fijn dat je eindelijk je favoriete zadel hebt gevonden na vele teleurstellingen. Die hebben vast bij elkaar meer gekost dan deze... (-:
De Power Pro idd. De S-Works heeft carbon rails en dat heb ik niet nodig (integendeel, te veel kans op breken bij ruig gebruik).
Fedor schreef:
zo 07 mei, 2023 20:50
De Power Pro idd. De S-Works heeft carbon rails en dat heb ik niet nodig (integendeel, te veel kans op breken bij ruig gebruik).
Dat lijkt me sterk dat carbon zwakker is dan staal. Of wordt ruig gebruik door de fabrikant afgeraden.
Overigens een mooi zadel. Zal nog wel even duren voordat iedereen om is.
Het was net Sinterklaas gisteren. :)

Marktplaatsaankoop arriveerde. Een Chorus-crankstel met triplizer:

Afbeelding

Telefoontje van iemand die aan het opruimen was. Of ik interesse had. Jawel hoor:

Afbeelding

Een van de trapassen voelde wel heel licht aan. Maar eens gewogen. Waarschijnlijk te kort voor een triple, maar met dit soort gewichten heb je die dan ook niet nodig:

Afbeelding

Nog iemand die graag ergens vanaf wilde. Een Concorde Prelude. Gebouwd met Columbus SL-buizen, door Billato in Padua. Helaas te klein voor mijzelf, maar daar vind ik vast wel een liefhebber voor:

Afbeelding
B9FCA9BB-F316-4244-928D-905647F981FE.jpeg
.
Germany2018_066_DSC03381_.jpg
willem.m schreef:
Germany2018_066_DSC03381_.jpg
Gezien de titel van deze rubriek, begrijp ik dat je een 'nur für Frauen' voor jezelf hebt geregeld. 🙃🙂
J de Groote schreef:
ma 24 jan, 2022 10:14
Het moest er een keer van komen, een elektrische fiets om bij tegenwind en of een heuvel op de hevig protesterende brakke longen tegemoet te komen. Vergeleken met een gangbare elektrische fiets gekozen voor eentje waarbij 'alles' lichter is. Gewicht fiets, koppel motor en capaciteit accu. Boven de begrenzing fietst het als een gewone racefiets. Paar ritjes met max. ondersteuning gefietst, ik schat dat er voor twee en half tot drie uur 'jus' in zit afhankelijk van nivo ondersteuning, weersomstandigheden, terrein, hoogteverschillen. Hellingen met meer dan één cijfer stijging gaan niet lukken.
Poppink schreef:
do 27 jan, 2022 19:08
dunlop schreef:
do 27 jan, 2022 18:11
Toch nog een vraag. Wat te doen als over 3 jaar de batterij kaduuk is?
Een beetje accu gaat zomaar 10 jaar mee.
De software zorgt er voor dat de accu nooit tot de max geladen wordt en als je de accu niet steeds volledig leeg laat lopen loopt het wel los met batterij problemen.
Zestien maanden later is de capaciteit van de accu 'al' met een kwart afgenomen. Of 'pas' meent de FM na 20.000km. Komt helaas overeen met ervaringen van gebruikers op het Electric Bike Forum die veel kilometers maken met een MAHLE X35 systeem.
Nieuwe (tweedehands) fiets voor mijn dochter. Een 20 inch (wielmaat) granville. Deze vervangt haar 16 inch veloretti. En de rode 22 inch hangt ook al klaar. Die laatste hadden we voor 15 euro op de kop kunnen tikken bij de kringloop. Daar kun je niets verkeerd mee doen dacht ik.

Ze moest echt dringend een grotere fiets hebben. Ze gaat dit jaar voor het eerst echt mee fietsen tijdens de fietsvakantie. De granville is niet de lichtste fiets. 13.9kg. Maar ze is vrijwel ongebruikt en daarom in uitstekende staat. Onze dochter kan al zeer goed fietsen. Dus ik verwacht weinig problemen door het gewicht. Ze zal nu nog relatief korte afstanden mee fietsen omdat ze nog niet gemotiveerd genoeg is om echt heel ver te fietsen.

Maar ons tuinhuis staat nu wel wat vol helaas. Onze zoon van 1,5 moet nog leren fietsen. Dus de fietsjes gaan nog niet direct weg.
20230523_212621.jpg
20230523_212654.jpg
20230523_212705.jpg
20230523_212738.jpg
Vanochtend mijn nieuwe fiets in ontvangst genomen en het is een schoonheid. Dit is een Koga Grandtourer S in de kleur metallic midnight blue. Ik had ze nog gevraagd of deze volledig XT afgemonteerd is en er werd me verzekerd dat dat het geval is. Nou, dat is dus niet zo want de remmen zijn Formula Cura. Is dat erg? Nope, want ik vind ze fijner als XT schijfremmen. XT remmen bijten gelijk vrij agressief (zo ken ik ze in ieder geval) en deze Formula remmen zijn veel beter doseerbaar. Gelijk ook weer een Contec Brut stuur besteld, dan kan ik weer mijn bar ends er op zetten en dan is het af. En het is ook heel fijn om weer een vaste vork te hebben.
20230531_140347.jpg
Ik had ze nog gevraagd of deze volledig XT afgemonteerd is en er werd me verzekerd dat dat het geval is. Nou, dat is dus niet zo want de remmen zijn Formula Cura. Is dat erg?
Het is erg dat je door de verkoper verkeerd wordt geïnformeerd.
Bert van Sprang schreef:
wo 31 mei, 2023 14:42
Het is erg dat je door de verkoper verkeerd wordt geïnformeerd.
Dat ben ik met je eens. Maar deze fiets stond 1,5 uur bij me vandaan en ik ben nog niet zo ver met het herstel van mijn schouder dat ik zo'n stuk kan rijden om de fiets van tevoren te bekijken. Ik ging daarom af op wat de verkoper me vertelde. En alhoewel het een dikke blunder is vind ik het echt niet erg want zoals ik al zei vind ik de Formula remmen fijner dan XT remmen.
Lemwise schreef:
wo 31 mei, 2023 14:19
XT remmen bijten gelijk vrij agressief (zo ken ik ze in ieder geval) en deze Formula remmen zijn veel beter doseerbaar.
Vergeet niet de schijven goed in te remmen, dat kan een behoorlijk verschil maken.
Ik vind dit XT crankstel wel erg fijn zeg. Op mijn oude Koga zit een Octalink en die heeft een Q-factor van 185,8mm. Deze XT is 176mm en dat scheelt maar 9,8mm maar het maakt een wereld van verschil. Ik merkte direct dat mijn voeten nu in een veel natuurlijkere positie op de pedalen staan.
Waar heb je hem uiteindelijk gevonden :)
Bij Leijenhorst Tweewielers in Voorthuizen. Ook nog €250 van de prijs af gekregen.