Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksterweekend voor berggeiten 26-29 mei 2023 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Pinksterweekend voor berggeiten 26-29 mei 2023

Van de 17 aanmeldingen zijn 3 nieuw voor mij en zijn 3 dames. Erg leuk om zoveel bekende heren weer te zien, maar ik zou het ook leuk vinden als er meer dames en nieuwe deelnemers meefietsen!
Inmiddels al 20 aanmeldingen! Wees er snel bij, want er zijn nog slechts 5 plaatsen beschikbaar!
Weer 3 nieuwe aanmeldingen, we naderen de 25! Afgelopen weekend de eerste klimmeters gemaakt, het viel nog niet mee.
Afgelopen weekend weer wat klimmeters mogen maken met mijn nieuwe fiets en het smaakt naar meer!

De lange ermijn weersverwachting voor het pinksterweekend geeft hogere temperaturen en meer zon aan!

Ook heb ik eens gekeken wat we onderweg allemaal tegenkomen:

Vrijdag
Vanaf de Limburgerhof door het idyllische Wurmdal richting Aken met aan de linkerkant de gesloten bruinkoolmijn Maria Theresia. Na 48 km kunnen liefhebbers rechtsaf voor een stukje langs de Ruhrstausee. In Helmbach wordt de Ruhr gekruist en is er gelegenheid voor een drankje. Van hieruit is het klimmen naar een hoogvlakte en wordt na 85 km in Tondorf het hoogste punt op ruim 550 m hoogte bereikt. Hierna verder naar kampeerterrein Extal bij Adenau

Zaterdag
Van kampeerterrein Extal langs of over het hoogste punt van de Eifel, de Hohe Acht op 747 m hoogte en de Nürnburgring dwars door de Vulkaaneifel. Na ca 30 km wordt het Ulmener Maar gepasseerd, een overblijfsel van een vulkaan en na ca 50 km de Elfengrotte. Bij de Moezel aangekomen eventueel weer omhoog voor een uitstapje door de Hunsrück, langs de gesloten luchthaven Frankfurt-Hahn en eventueel naar An den Zwei Steinen op 766 m hoogte. Daarna steil afdalen naar de Knauscamping in Bernkastel-Kues.

Zondag
Van de Knauscamping via de Wittlicher Senke naar het Kylltal. Net na het Kyltal wordt de Mariengrotte gepasseerd en in Bitburg (na ca 55 km) is er volop gelegenheid voor koffie en gebak.10 km na Bitburg kan er gezwommen worden in Stausee Bitburg Verder langs de Prüm en de Alfbach naar Camping Bleialf in Bleialf in de Schnee-eifel.

Maandag
Van Bleialf langs de Alsbach omhoog naar Schwarzer Mann op 697 m hoogte in de Schneifel en daarna afdalen naar de Ourthe en langs het stuwmeer van Bütgenbach door de Hoge Venen en langs Aken terug naar Heerlen of de camping.
Ik zag dat er rondom de campings vaak goede catering aanwezig is.
Is het gebruikelijk om buiten de deur te eten of is zelf koken de norm?
Dat varieerd, in principe doet iedereen zijn eigen ding en spreekt soms met anderen af ergens te gaan eten, of in het campingrestaurant of buiten de deur. Als ik het moet inschatten eet de helft bij de tent en de andere helft elders.
Definitieve route verstuurd naar alle deelnemers, overnachten doen we in de buurt van Adenau, Berkastel-Kues en ten noorden van Prüm.

Definitieve route met hoogteprofiel, ik heb er zin in!
230526_pinksteren_446_km_6331_hm.jpg
Het aantal deelnemers blijft rond de 20 hangen, dus nog ruimte voor late beslissers!
Afbeelding
Het begon heftig maar gelukkig was dit het enige loopstukje

Afbeelding
Beloning boven bij een Aardappelboom

Afbeelding
Idereen had zijn eigen bagage-pak-systeem

Afbeelding
Mijn hoogtepunt; de gravelklim naar Klooster Mariawald. Rustig, heel beschaafd stijgingspercentage

Afbeelding
Niet alleen maar klimmen

Afbeelding
Genieten op de Hoge Venen

Afbeelding
Terugreis was weer gezellig. Natuurlijk waren er te weinig treinen en die waren ook nog eens te kort. Zes fietsen en een duo kinderwagen. De NS blijft een monopolist die structureel het gedrag van haar klanten negeert.

Top Trip. Bedankt voor de mooie routes Bert.
De campings.....
Camping1.JPG
Geen andere gasten, ook geen drinkwater, wél een kampvuur, douche was een rivier.
Camping2 kopie.jpg
Een klein plekje tussen de caravans en campers.
Camping3.JPG
Veeel ruimte.
Actie
Actie1.jpg
Actie2.JPG
Actie3.JPG
Actie4.JPG
Uitzichten
DSC02553.JPG
DSC02573.JPG
DSC02604-05.jpg
DSC02611.JPG
DSC02629.JPG