Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute Nederland - Slovenie (Bled) - Forum Wereldfietser

Fietsroute Nederland - Slovenie (Bled)

Hola!

Mijn plan is om begin juli te starten in Nijmegen en dan een deel van de Limes route te doen tot aan Regensburg. Van Regensburg dan naar onder afzakken naar Salzburg. En vanaf Salzburg de route te volgen van Benjaminse Midden-Europa tot aan Villach. Vanaf Villach naar Bled heb ik nog geen idee hoe ik dit gaan aanpakken. Het zijn dan nog maar ~65 kilometers volgens Google Maps.

Ik zou graag willen weten of er eventueel ook andere routes zijn die ik zou kunnen volgen die misschien wel mooier / afwisselender zijn. Ik heb drie weken de tijd om te fietsen en ben van plan vanuit Bled met Cycletours weer terug te gaan. Ik ben een getrainde fietser en kan tussen de 80 - 120 per dag fietsen afhankelijk van het terrein, hoogtemeters etc. Het idee voor nu is om elke nacht in een hotel, hostel of AirBnB te overnachten. Dus kamperen zit er niet bij.

Ik ben benieuwd!

Groeten uit Groningen!
Kijk eens naar de Salzburg- Venetië route van Benjaminse, https://www.cyclingeurope.nl/routes/sal ... /index.php
Daar zie je een route van Villach naar Bled.

Jan
De tip van Jan lijkt me een hele goede. Dat prachtige traject hebben wij in 2022 in omgekeerde richting gedaan als onderdeel van aan langere reis. Wel zou ik in Mojstrana kiezen voor de Radovna-vallei en niet via Jesenice fietsen.

Pieter
In Villach de Alpe-Adria route oppakken en in Tarvisio op het voormalige spoor linksaf naar Slovenië (nog steeds op het oude spoor) Bij Mojstrana pak je dan de weg het NP Triglav in en als je die weg volgt (daar zitten wat leuke stijgingen in) kom je achter Bled bij de camping aan (min of meer) (en dat allemaal uit het hoofd)

Andere mogelijkheid met een leuke 14% klim is via de Wurzenpas naar Krajnska Gora en daar de D2 route oppakken (rood bordje onder het fietspad bord)
Kijk ook eens op waymarked trails.
_Peter_ schreef:
di 30 mei, 2023 22:55
... Andere mogelijkheid met een leuke 14% klim is via de Wurzenpas naar Krajnska Gora ...
Er zit zelfs een stuk 18% in. Ik zou de Würzenpas zelf niet als 'leuk' beschouwen. Ik vond de vrij brede autoweg door het bos eerder een handige verbinding tussen twee mooie fietsgebieden.
Slovenie 2000-007.jpg
Slovenie 2000-009-01.jpeg
Naar beneden is ook niet even fijn, door kapotvriezen van de weg en mensen die niet kunnen autorijden is de weg op verschillende plekken een wasbord, en dan kun je nog maar stapvoets naar beneden.