Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb zeteltjes - Forum Wereldfietser

Ortlieb zeteltjes

Ik heb gisteren een lang gedachte gedachte uitgevoerd.
De documententassen uit de backrollers verwijderd (-175 gram) en vervangen door stukjes schuimplastic van een matje van de kringloop winkel (+40 gram)
Kosten matje € 1, even schroeven en knippen en nu heb ik 2 matjes op maat in de tassen om droog te kunnen zitten op natte bankjes enzo.
DSC_0092.JPG
DSC_0094.JPG
DSC_0095.JPG
Mooi idee! In één tas heb ik daar mijn blik met reserve Gates riem. In de andere tas is de documententas onnodig, waarbij het handig is om er zo'n uitneembaar matje in te maken.

Wij gebruiken zo'n opvouwbaar matje van Decathlon, handig voor als je op een natte ondergrond op je knieën de tent in moet, onderweg even droog wilt zitten op een natgeregend bankje, etc.

Maar dit is ook een handig idee :idea:
Lukt het om het zeteltje makkelijk terug te stoppen in de fietstas als deze vol en strak is ingepakt? In mijn achtertassen zit de inhoud best wel compact en dicht op elkaar gepakt.
Klopt Willem.

- ik ga het proberen
- hoe vaak zit ik verlegen om zo'n fauteuil
- ik kan het na gebruik terug proppen boven op de tent onder de snelbinders
- voor tochtjes in de buurt samen met mijn vrouw zijn de tassen eigenlijk nooit vol

Ik weet het niet en zal zien of het bevalt.
Creatief bedacht. Wij gebruiken voor natte bankjes doorgaans een regenjas of regenbroek.
Grondzeil van de tent doet het ook prima om onderweg op te zitten. Tenzij je zo'n ding hebt die aan de tent vast blijft zitten en precies op maat is. Al kun je die er natuurlijk ook elke ochtend afhalen en 's avonds er weer aan bevestigen ;)

Maar als je als grondzeil een stukje tyvek gebruikt of iets dergelijks dan gaat dat prima.

Ondanks dat, leuk gemaakt! (-: En dat die verwijderde binnentassen nog 175 gram opleveren... is dat per stuk of per 2? ;)
Jurr schreef:
vr 26 mei, 2023 21:16
Grondzeil van de tent doet het ook prima om onderweg op te zitten. Tenzij je zo'n ding hebt die aan de tent vast blijft zitten en precies op maat is. Al kun je die er natuurlijk ook elke ochtend afhalen en 's avonds er weer aan bevestigen ;)

Maar als je als grondzeil een stukje tyvek gebruikt of iets dergelijks dan gaat dat prima.

Ondanks dat, leuk gemaakt! (-: En dat die verwijderde binnentassen nog 175 gram opleveren... is dat per stuk of per 2? ;)
2 binnentassen = 175 gram
2 stoelen = 40 gram
Zelf gebruikte ik voor het doel dat Poppink beschrijft de plastic tas, die ook dienst deed als boodschappentas, douchetas, wastas, zetel bij de tent, vloerkleed naast de binnentent, bescherming van dons bij lekkage, etc. Een soort Zwitsers zakmes dus. Opgerold stak ik die makkelijk weg in een fietstas. Maar eerlijk is eerlijk: een plastic tas zit niet comfortabel.
Wat grappig… een plastic tas inderdaad.

Mijn vrouw is vorige week weer terug na haar fietsreis naar Rome en had ook een plastic tas bij zich. Bij thuiskomst zei ze dat ze nog niet eerder zoiets multifunctioneels bij zich gehad heeft.