Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets! Wheeler Cross Line 5000 - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets! Wheeler Cross Line 5000

Na mijn eindeloze gehannes met mijn Gazelle Golfo ben ik na wat zoeken op Marktplaats nu de nieuwe eigenaar van een prachtige retro nineties Wheeler Cross Line 5000. Stalen gelugd frame, Tange response fork (whatever that means), horizontale dropouts, jaren '90 paintjob met passend retro patina.

Mensen bekend met dit merk? schijnt Taiwanees te zijn. Alhoewel Tange Japans is dacht ik.

De kleur en de verf zullen een kwestie van smaak zijn denk ik maar ik vind het wel iets cool retro-achtig hebben.

Anyway, frame is momenteel afgebouwd, binnenkort weer opbouwen tot vakantiefiets.

Hier alvast wat plaatjes, meer volgen na de opbouw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit merk heb ik talloze keren gezien in stads- en stationsfietsenstallingen. Gewoon een standaard B-merk. Deze is wel heel fraai bewaard gebleven want de meesten die ik zag waren in deplorabele staat. Dat zou in dit geval goed nieuws kunnen zijn als dat betekent dat het frame ondanks ontberingen heel blijft.
Ik ben benieuwd wat het wordt!
Wheeler is/was? een vooral op de Duitse markt georiënteerd fietsenmerk, kwalitatief ongeveer verglijkbaar met Giant.
Hoe hoger het getal, hoe beter het frame en de onderdelen.
Er zijn meer merken die hier verdwenen zijn en goede fietsen hebben gemaakt, bijvoorbeeld Panasonic en KHS. Op Marktplaats kom je ze nog wel eens tegen.