Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dag van de fietshelm 2023 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Dag van de fietshelm 2023

gewicht - ventilatie - pasvorm. Bij mijn eerste (neit optimale) helm had ik steeds de neiging hem bij grote inspanning (bergop) af te willen zetten.
Goede tips hier.
Ik heb er nog een: let op de zonneklep in combinatie met je bril. Ik gebruik op de fiets mijn gewone zonnebril, met sterkte. Om dan geen zonlicht van boven de glazen in mijn ogen te krijgen, wat vooral met een zonnebril (grotere pupillen) zowel extra hinderlijk als schadelijk (UV) is, heb ik dan een langere zonneklep nodig. Er zijn andere oplossingen natuurlijk, maar het is iets om op te letten
Leon schreef:
za 20 mei, 2023 08:58
Goede tips hier.
Ik heb er nog een: let op de zonneklep in combinatie met je bril.
Je noemt daar een belangrijk punt voor brildragers Leon.
Ik draag onder mijn helm een pet met klep.
(Inderdaad: géén gezicht)
Voordeel:
- geen zon op de bril (is voor brildragers erg hinderlijk)
- geen regen op de bril (is voor brildragers erg hinderlijk)
- goed zicht bij laagstaande zon.
Met klep draag ik geen zonnebril meer op de fiets (niet nodig)
Ik vind de klep op de helm heel belangrijk. Echt ideaal tegen zo'n en vooral regen. Ventilatie is ook erg belangrijk. Ik heb het heel snel warm.
Ben momenteel naar mtb helmen aan het kijken. (Giro fixture mips II)
Ik draag onder mijn helm een pet met klep.
Doe ik ook bij noodzaak, dus vooral bij regen. Nog nooit een zonnebril gehad en ook niet gemist.
De kleur van de helm lijkt mij ook niet onbelangrijk. Een zwarte helm zal vermoedelijk warmer zijn dan een witte.
Ook kan de ene kleur net wat meer opvallen dan de andere kleur.

Net als bij fietstassen en bij vrolijk gekleurde fietsframes (-: