Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1489 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33963 berichten
Zonnerichting? De meeste takken op de bomen neigen naar links, je kijkt misschien naar het westen.
WillemT schreef:
di 16 mei, 2023 17:21
… maar het is wel een traceerbare locatie.
Hoe hoe hoe hoe, hoe dan?🤔
Ik zie niets onderscheidends of het moet die tak (?) zijn die in een boom klimt. 🤪
IMG_0589.jpeg
Ik heb je tekst ingevoerd als zoekterm: De dijk is ruim 100 jaar oud en heeft de status van erfgoed. De grond is nogal vervuild met zware metalen.
Daarop kwam deze website naar boven drijven met als gemeenschappelijke naam de Biessertpolder.
Ik las ook: de af te graven spoordijk tussen Waalwijk en Drunen

Komen we zo wat dichterbij de oplossing?
Is het de Liniedijk?
Ik heb me blijkbaar vergist in de vindbaarheid :-). Soms denk ik een lastige foto te hebben (zoals Kilmurvey Beach) die meteen herkend werd en nu denk ik een "makkelijk" plaatje te hebben ..... De ligging is niet ver van een voormalige garnizoensstad en het raadplaatje heeft met die hoedanigheid wat te maken.
Je helpt de oplossing niet echt dichterbij met je reactie.
Heb je zelf al gezocht op "voormalige garnizoenssteden in Nederland"?
Kampen? Zutphen?, Groenlo?, Oldenzaal?, Deventer?
Iets van richting in je antwoord zou reuze behulpzaam zijn.
Als onze echte speurneuzen dit al moeilijk vinden, ben ik er maar niet verder aan begonnen. Net als de anderen zie ik ook geen herkenbaarheid in plaatje. Heb alleen gezocht op : "man op fiets met rood jasje en pet op" maar dat leverde ook geen resultaten op.
Poppink schreef:
vr 19 mei, 2023 13:09
Heb je zelf al gezocht op "voormalige garnizoenssteden in Nederland"?
Ik gaf die informatie om een bepaalde denkrichting te geven. Garnizoensstad, dijk, vervuiling door zware metalen, defensiegerelateerd. Wat zou het doel van die dijk geweest zijn?
Je bedoelt zoiets als dit?
Tsja, dat hebben we ook overal in Nederland.
WillemT schreef:
vr 19 mei, 2023 14:01
Ik gaf die informatie om een bepaalde denkrichting te geven. Garnizoensstad, dijk, vervuiling door zware metalen, defensiegerelateerd. Wat zou het doel van die dijk geweest zijn?
Bedoel je dan zoiets als het voormalig MOB-complex Alverna? https://www.google.nl/maps/@51.7931877, ... 5120?hl=nl
En die dijk is dan om kogels op te vangen? Maar is tevens meer dan 100 jaar oud én erfgoed, en je bent "niet buitendijks". Die laatste hint suggereert dan weer dat het een dijk is die bedoeld is om water te keren. Hmmm, dwaalspoor, cryptisch, bsm? 🤔
JanH schreef:
vr 19 mei, 2023 16:26
En die dijk is dan om kogels op te vangen?
Klopt! Maar niet op de locatie die je aangeeft.
JanH schreef:
vr 19 mei, 2023 16:26
je bent "niet buitendijks"
Dat was een reactie op Leon, die schreef: " Ik zie een gegraven kanaal, met een gravel(?)fietspad dat opvallend laag boven de waterlijn ligt. "
Deze dan? [url]http://www.usine-utrecht.nl/vergeten-militair-erfgoed-leusderheide/[/url]
Omdat er geen streetview is blijft het gokken, bewijzen dat mijn gok fout is, is dan ook lastig. 🤪
Er zijn diverse voormalige schietbanen van defensie die gesaneerd moeten worden en die ook militair erfgoed zijn.
Hi JanH, het is een veel lastigere raadplaat dan ik gedacht had. Omdat jij er met "En die dijk is dan om kogels op te vangen?" het dichtste bij de oplossing zat, geef ik de volgende raadplaat aan jou.
Nu ben ik nog steeds benieuwd:
Leon schreef:Ik ben toch benieuwd op grond van wat je dit kunt opsporen.
Hieronder een kaartjes van de locatie, de pijl is de kijkrichting op de foto.
kogelvanger.jpg
Leon schreef:
za 20 mei, 2023 19:20
Nu ben ik nog steeds benieuwd:
Leon schreef:Ik ben toch benieuwd op grond van wat je dit kunt opsporen.
Mij leek de dijk op zandgrond een eerste aanknopingspunt. Een kanaaldijk is niet waarschijnlijk gezien het feit dat fietspad en water op vrijwel gelijk niveau liggen. Dus moest die dijk een andere functie hebben. Zo had ik gehoopt verder te komen. Misschien had ik er bij moeten vermelden dat het om Nederland ging, dat beperkte de scope. Vaak worden raadplaatjes overigens herkend omdat iemand er langs gefietst is. Maar dat wat hier dus niet het geval. Kennelijk toch beetje een uithoek van ons land :-)
Pfffft!
Je had kunnen overwegen om Brabant te noemen.
+1
Bedankt dat ik ondanks dat ik het Raad plaatje! niet heb geraden toch de beurt krijg WillemT.
Nieuwe opgave:
KnipselKK.JPG
Ergens in Duitsland?
Ja. In Duitsland.
Dit hier? Over de Neckar bij Rottweil in Baden-Württemberg?
Rottweil_EB am Bahnhof5.jpg
Gezocht op Google afbeeldingen met "Deutsche Eisenbahnbrücken oben Fluß".