Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsonderdelen kopen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsonderdelen kopen

cyclos schreef:
vr 19 mei, 2023 14:05
blijkt [...] opeens [...] nodig te hebben
Vooruitzien is besparen, gemak en last-minutes kosten geld :wink:
Jurr schreef:
vr 19 mei, 2023 14:18

Bocholt is net over de grens, voor sommigen ook nog wel aan te fietsen. Of met een OV-jaarkaart of NS weekend-vrij met bijvoorbeeld een vouwfietsje.

Of gewoon de auto pakken ;) Al is voor 12.50 voor een retourtje de actieradiuscirkel rond Bocholt vaak niet zo heel groot...
Ja, alle variaties heb ik al gedaan
- op en neer met de fiets 2 x 75 km
- op de fiets naar Bocholt, dan naar Winterwijk en de trein terug
- met de auto en meteen een fietsrondje er aan knopen
Een bezoek aan de winkel vind ik toch wel prettig bij kleding beoordelen en passen, of een helm.
Ook voor zaken als zadels, multitools en pompen is het fijn ze in het echt te zien.

De hulp aan de balie is ook prima. Ze pakken gerust 3 sturen uit het magazijn om te vergelijken.
cyclos schreef:
vr 19 mei, 2023 15:39

De hulp aan de balie is ook prima. Ze pakken gerust 3 sturen uit het magazijn om te vergelijken.
En sommigen achter de balie spreken nog Nederlands ook. Al laat ik ook de website gewoon in't Duits staan en gaat het bij Rose vrolijk in't steenkolenduits ;)
Ik heb niks aan Bocholt, dat is met de auto 240 km enkele reis rijden....
Koop lokaal.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 19 mei, 2023 19:54
Ik heb niks aan Bocholt, dat is met de auto 240 km enkele reis rijden....
Koop lokaal.
Klopt.
Inderdaad, je kunt nog steeds goed terecht bij Dik en bij Vincent van Ellen. (onder anderen)
Ik kom ook graag bij Okaphone.
Poppink schreef:
vr 19 mei, 2023 22:18
Martin E. van Doornik schreef:
vr 19 mei, 2023 19:54
Ik heb niks aan Bocholt, dat is met de auto 240 km enkele reis rijden....
Koop lokaal.
Klopt.
Inderdaad, je kunt nog steeds goed terecht bij Dik en bij Vincent van Ellen. (onder anderen)
Ik kom ook graag bij Okaphone.
Ik ben meestal vaste klant bij Poort in Winsum. Maar voor kleiner spul zoals een binnenband of een Simson-doosje kan ik bij BSB in Baflo terecht. Bij uitzonderingen ging ik wel eens naar Belga in Stad.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 19 mei, 2023 19:54
Ik heb niks aan Bocholt, dat is met de auto 240 km enkele reis rijden....
Koop lokaal.
Ik koop ook graag lokaal = een vaste eigen fietsenzaak 'steunen'.
Van Bon sport zit hier om de hoek en heeft ook hele scherpe prijzen. Is wel meer op MTB en roadies gericht. Al mijn Ortlieb spul, of handschoentjes en een regenjasje die je wil passen, heb ik daar gekocht.
Het punt is dat je een dief van je portemonee bent als je al een fietsenmaker om de hoek hebt waar je b.v. een hele aandrijflijn kunt bestellen t.o.v. een online bestelling.
Zeg nou eerlijk wat zou jij doen: 150 euro voor een cassette, ketting en een voorblad + nog wat klein spul bij je vaste fietsenmaker of 110 euro online besteld?
Dat Rose niet voor iedereen om de hoek zit begrijp ik. Zelf bestel ik daar 50% van de tijd online en van de andere 50% maak ik een uitstapje nar de winkel.
cyclos schreef:
za 20 mei, 2023 08:34
Zeg nou eerlijk wat zou jij doen: 150 euro voor een cassette, ketting en een voorblad + nog wat klein spul bij je vaste fietsenmaker of 110 euro online besteld?
Ik zou me niet laten opjutten om een fancy fiets te kopen waar alleen dure onderdelen op passen en mijn setje van die drie onderdelen voor 35 euro bestellen, plus verzendkosten.
Ik werk sinds kort bij een klein fietsenzaakje in Bunnik waar ik sleutel aan werkelijk alle soorten fietsen. Wat me vooral opvalt is dat mensen het erg waarderen dat ze binnen het dorp een adres hebben waar ze terecht kunnen voor reparaties, onderhoud en onderdelen. Natuurlijk kunnen we qua prijs niet op tegen de grote webshops, maar dat hoeft ook niet. We voorzien in een ander soort behoefte.
Ik mag graag een of twee keer per jaar naar Rose gaan maar laat Leenders in Hengelo niet snel links liggen.
Voorbeeld.
Ik had een bandenpompje nodig.
Bij Leenders heb ik 6 verschillende kunnen proberen op banden die ik - met toestemming - eerst half leeg liet lopen.
Met drie van die pompjes - ook duurdere - kan je met goed fatsoen geen band mee oppompen en ik ben nu erg tevreden met het huidige pompje.
Kom daar maar eens om als je online iets koopt.

Bij Leenders heb ik voor mijn elektrische fiets die ik nota bene in Ahaus bij de fietsenmaker had gekocht, drie verschillende sturen mogen meenemen naar huis en uitproberen om zo het voor mij prettigste stuur uit te kunnen kiezen.

Bij Leenders kocht ik een rubberen dopje voor onder de ESGE standaard op mijn Gazelle stadsfiets.
Dat verkopen ze niet elke dag een ik moest naar het magazijn.
Zegt de magazijn medewerker: "Zal ik heb er even voor u opzetten meneer?"
En dat voor een onderdeeltje van nog geen 3 euro!

Had ik al verteld dat Leenders een zaak met uitstekende service is?
Poppink schreef:
za 20 mei, 2023 10:12
Ik had een bandenpompje nodig.
Bij Leenders heb ik 6 verschillende kunnen proberen op banden die ik - met toestemming - eerst half leeg liet lopen.
Met drie van die pompjes - ook duurdere - kan je met goed fatsoen geen band mee oppompen en ik ben nu erg tevreden met het huidige pompje.
Kom daar maar eens om als je online iets koopt.
Klopt. Maar als jij mij zou vertellen welk pompje dat was en ik zou een pompje in dat formaat nodig hebben dan zou ik daar best op durven gokken. Als je me het over een paar jaar vertelt weet ik meteen of het ding heel blijft.
In de eerste plaats ga ik je dat niet vertellen want dat is beïnvloeding.
In de tweede plaats gebruik ik dat pompje nooit want ik heb nooit* een lekke band en in de derde plaats moest ik (grote vloek) een nieuwe pompje kopen omdat ik tijdens fietsvakantie mijn pompje had uitgeleend aan iemand met een lekke band die daarbij dat pompje binnen een minuut wist te vernaggelen. (dat rubber in het aansluitstuk kapot maken door het pompje scheef van het ventiel te rukken terwijl de klem nog aangespannen was).

Zo'n pompje is dus een sieraad op mijn fiets dat gebruikt kan worden in uiterste noodzaak maar in feite net zo overbodig is om mee te nemen als dat plaksetje en de reserve binnenband.
Lekke band.JPG
de boosdoener.JPG
Nooit*
Op die ene keer in Lucca na, maar dat is inmiddels weer zo'n dikke 15.000 km terug.
En toen was daar die fietsenmaker.
Poppink schreef:
za 20 mei, 2023 11:28
In de eerste plaats ga ik je dat niet vertellen want dat is beïnvloeding.
We doen als je er goed over denkt niks anders op dit forum.

Je moet het alleen melden als je er een commercieel belang bij hebt.