Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met "Vrienden op de fiets"slaaplekken? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ervaringen met "Vrienden op de fiets"slaaplekken?

booking.com wat een B&B
Je moet ook niet bij Booking.com kijken voor een B&B maar bv. bij Airbnb.nl. Daar lukt het mij nog prima voor € 50,= p.p.p.d. Op een willekeurige datum in juni vind ik in NL 100 mogelijkheden om voor minder als € 50 te overnachten. Ik zou ook zeggen dat je als aanbieder van een slaapplaats bij Vrienden op de fiets vooral een onkostenvergoeding zou moeten krijgen en dan vind ik € 25 redelijk veel en is het terecht dat de overheid daar dezelfde voorwaarden aan verbindt als bij B&B, waarbij de kosten voor welke vergunning dan ook natuurlijk veel te hoog zijn.
Blijkbaar zijn sommige gemeentes het daarmee eens:

viewtopic.php?f=3&t=38544

Zelf doe ik niet aan vrienden op de fiets. Ben ik ook niet vriendelijk genoeg voor denk ik.

;)
cdj schreef:
do 18 mei, 2023 20:15

Daarnaast kost mee-eten €10 pp. ook schromelijk overdreven. €3-5 als je het tegen kostprijs doet.
In Nederland kan je iemand een maaltijd van 3€ voorzetten en vriend (willen) genoemd worden?
Bert van Sprang schreef:
vr 19 mei, 2023 15:50
booking.com wat een B&B
Je moet ook niet bij Booking.com kijken voor een B&B maar bv. bij Airbnb.nl. Daar lukt het mij nog prima voor € 50,= p.p.p.d. Op een willekeurige datum in juni vind ik in NL 100 mogelijkheden om voor minder als € 50 te overnachten. Ik zou ook zeggen dat je als aanbieder van een slaapplaats bij Vrienden op de fiets vooral een onkostenvergoeding zou moeten krijgen en dan vind ik € 25 redelijk veel en is het terecht dat de overheid daar dezelfde voorwaarden aan verbindt als bij B&B, waarbij de kosten voor welke vergunning dan ook natuurlijk veel te hoog zijn.
Airbnb bevordert feitelijk de leegstand. Woningzoekenden krijgen hierdoor minder kans. Een koppel met elk een eigen woning gaat samenwonen, maar houdt twee woningen aan, waarvan er een vervolgens voor kort gebruik wordt aangeboden via AIrbnb.
Overigens kom ik op aantrekkelijke locaties weinig optrekjes tegen voor slechts 50 euro per nacht.
Kijk eens voor Vught over een maand nog voor het vakantieseizoen: https://www.airbnb.nl/s/Vught/homes?adu ... F9ygoi5OmA
Maar kijk ook eens voor Amsterdam: https://www.airbnb.nl/s/Amsterdam--Neth ... a_At0z9AGY
CarlW schreef:
vr 19 mei, 2023 17:38
cdj schreef:
do 18 mei, 2023 20:15

Daarnaast kost mee-eten €10 pp. ook schromelijk overdreven. €3-5 als je het tegen kostprijs doet.
In Nederland kan je iemand een maaltijd van 3€ voorzetten en vriend (willen) genoemd worden?
Zie mijn post eerder in dit topic. Een gezonde maaltijd op tafel zetten voor €3 pp is echt wel mogelijk. Voor €5 zéker. Zelfs 3 gangen moet dan wel lukken. Mijn vrienden verwachten echt geen haute cuisine als ze langskomen. Ik overigens ook niet als ik bij hun, of bij iemand van vrienden op de fiets, langskom. Gewoon een pan lekker, voedzaam en gezond eten. Meer dan voldoende.
Je mist volgens mij het punt dat hier gemaakt wordt. Namelijk dat vrienden helemaal geen geld vragen.
Volgens mij is het punt een noord-zuid cultuurverschil, ofschoon Tilburg niet zo noordelijk ligt.
LHTJoost schreef:
vr 19 mei, 2023 19:10
Je mist volgens mij het punt dat hier gemaakt wordt. Namelijk dat vrienden helemaal geen geld vragen.
In dat geval: roerend mee eens! Heb mijn gasten in mijn Couchsurfing hoogtijdagen nooit of zelden om geld gevraagd om mee te betalen voor eten. Hoorde er gewoon bij. Dat is/was nou echt een gastvrijheidsnetwerk.