Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Type binnenband bij kwetsbare soepele buitenband - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Type binnenband bij kwetsbare soepele buitenband

bast1aan schreef:
wo 17 mei, 2023 20:04
Daarom wel even 1000km proefrijden. Of kwam die productiefout later opzetten? Gewone binnenbanden hebben ook wel eens dit probleem trouwens.
Geen meter mee proefgereden. Ik reed tubeless en had een dusdanig groot lek dat er geen plug meer in kon maar een binnenband in moest. Normaliter geen probleem, maar dan moet de enige binnenband die je op dat moment bij je hebt geen productiefout hebben ;)
ErikB81 schreef:
wo 17 mei, 2023 19:22
Hou ons op de hoogte
Update: ondertussen ca 3000km gereden met de Tubolito MTB 26" binnenband van 78gr (volgens fabrikant, niet nagewogen), in de Rene Herse Naches Pass. Algemene ervaring tot nu toe: bevalt prima.
Ik heb 1x lek gereden. De band liep heel langzaam leeg en ik merkte het doordat het allemaal wel erg 'comfortabel' begon aan te voelen. Ik heb toen langs de weg de binnen+buitenband verwisseld door een smal thuiskomertje die ik altijd mee heb en later op de camping de binnenband geplakt met de speciale plakset. Ik heb het vrij zorgvuldig gedaan zodat ik geen fouten kon maken en dat kost dan wat extra tijd en aandacht. Maar het is prima gelukt, daarna heb ik nog een klein rondje Oostzee gereden (Noord-Duitsland en Zuid-Zweden, met veel gravel), en geen probleem meer gehad.
IMG_20230901_132643.jpg
IMG_20230901_125550.jpg
IMG_20230901_130816.jpg