Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wanneer bellen jullie de politie e.d.? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wanneer bellen jullie de politie e.d.?

Ik zou zeggen: ga daar solliciteren!
Ik denk, en dit bericht bevestigt dat, dat gemeenten kiezen welke app ze gebruiken. Hier in Dordt is dat Fixi, en mijn ervaringen zijn positief. Laatst nog een kinderfietsje gemeld dat al bijna een week tegen een boom voor ons huis stond. Dat werd de volgende dag opgehaald.
Ik heb in het verleden ook wel met de politie gebeld (0900-8844) over zaken die mijns inziens snel moesten worden opgepakt (ik meen me een gat in de weg met gevaar voor fietsers te herinneren), daar werd ook adequaat op gereageerd. Kreeg ook meteen een mens van vlees en bloed aan de lijn die de melding noteerde.
Als de situatie gevaarlijk genoeg is zal de verantwoordelijke dienst snel moeten handelen. Ze kunnen zich niet meer verschuilen sorry we wisten het niet.
Mijn ervaring zondag rond 16:00 op Fixi gezet en maandag morgen lag de tegel waar ik over struikelde er weer glad in.
Als twee man op de vluchtstrook van de snelweg met een grote garagekrik aan de wegzijde een wiel willen wisselen van een gestrande auto. "Zijn jullie levensmoe', vraag ik me dan af. Daarna bel ik 112 en dan hoop ik dat er heel snel een wagen van RWS staat en de rechterrijstrook wordt afgekruist. (Voorval afgelopen vrijdag. Het ging te snel voor een foto.)
En dat terwijl er oprijwagens klaarstaan om een op de vluchtstrook gestrande auto kostenloos veilig van het Nederlandse snelwegennet af te halen en naar de eerstvolgende veilige plek te brengen.

En als je geluk hebt heeft die oprijwagen ook nog luchtgereedschap en een garagekrik aan boord, en de auto waarmee je onderweg bent nog een reservewiel. Dan kun je lekker op hoogte werken bij het verwisselen van het wiel en ben je best rap weer onderweg weet ik uit ervaring ;)
Leon schreef:
di 09 mei, 2023 12:16
Ik had gisteren binnen seconden een echt persoon aan de lijn, maar had wel erg veel moeite om uit te leggen waar het was, ondanks dat ik alle straatnamen en andere zaken in de buurt van de lokatie noemde, met de OSM voor me. De persoon wekte bij mij de indruk dat hij geen idee had van de omgeving hier en geen middelen voor zich had om zich daar een beeld van te vormen.
Ook dat herken ik van een van de confrontaties met 0900-8844.
In dit geval een mevrouw.
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat er een buitendeel van een vrachtwagenband op de provinciale weg lag bij paaltje xxx en dat bleek zo moeilijk voor haar dat ik de verbinding maar heb verbroken.
Dit kwam bij mij bij toeval op internet voorbij....

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/7 ... herstellen