Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TER treinen Frankrijk, hoe kaartje kopen. - Forum Wereldfietser

TER treinen Frankrijk, hoe kaartje kopen.

Misschien kan iemand hier met 'zekerheid' antwoord op geven uit recente ervaringen bv.:

Kun je nog een kaartje voor een TER trein (of wat voor trein dan ook) aan een balie kopen en contant betalen (in de grotere plaatsen).
Indien je het wel uit een automaat moet halen, kun je dan pinnen met een normale/gewone pinpas en/of contant betalen?
Je kan de app sncf connect downloaden en dan kun je je treinkaartje + gratis fietsreservering (indien nodig) regelen. Ik heb die met mijn creditcard betaald. Op stations staan automaten waar je je kaartje met je pinpas kunt betalen.
Hallo Zomerzin,

Ik heb geen smartphone, daarom vroeg ik me af of het nog op de meest 'simpele' manier (contant of daarna.. met pinpas) kan. Ik wilde de treinreiswinkel nog bellen, maar was telefonisch niet bereikbaar en soms staat er info ergens dat je denkt dat het allemaal kan en dan kan het in de praktijk ineens toch niet, daarom dacht ik, misschien hebben mensen nog 'recente' ervaringen en kom ik evt. niet voor verrassingen te staan.

Tof dat je idd. op stations gewoon met je NL pinpas kunt betalen :)
Op station met loket kun je gewoon kaartje kopen. Vorige week nog gedaan in de buurt van Bordeaux. Anders is er een automaat. Pas op, soms staan er verschillende automaten, zoek de goede TER uit.

Het enige wat planning vraagt is een station zonder loket en een TER trein met reservering. Dan kun je soms miskleunen omdat je niet minder dan een uur van te voren kan reserveren. Had ik twee jaar geleden van Parijs naar Clermont-Ferrand.

Na de Covid gaat electronisch betalen heel snel in Frankrijk, alle tol- en treinkaartjes betaalde ik vorige week met de telefoon. Pinpas kan dus ook.
Je kunt de kaartjes aan het loket kopen, maar ook prima uit een automaat (inclusief fietskaartje). Ook het gebruik van pinpas is bij de automaat gewoon mogelijk. Het gebruik van de automaat wijst zich eigenlijk vanzelf, volgens mij had je zelf de optie voor Engelse taal (als ik me goed herinner).