Ryanair Fietsen MOETEN verpakt zijn in een beschermende doos of beschermende fietshoes om vervoerd te kunnen worden.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Vlieg niet met Ryanair. Dit is een van de meest fietsonvriendelijkste airlines die er voor mij bestaat. De Ierse stuntvlieger heeft de regels wel versoepeld. Eerder moest een fiets perse in een doos. Ik vraag me af hoe het incheckpersoneel omgaat met deze versoepeling.RealRedHair schreef: ↑do 09 mar, 2023 21:43Ryanair Fietsen MOETEN verpakt zijn in een beschermende doos of beschermende fietshoes om vervoerd te kunnen worden.
Je kan ter plekke vast bij een fietsenmaker of decathlon een doos regelen, maar is lastiger met vervoer naar het vliegveld. Wij gebruikten een fiets pyjama met daaronder schuimbuizen en bubbeltjesplasic, en pakten de fiets pas op t vliegveld in. Fietspyjama kun je opvouwen en ergens tussen stoppen als je gaat fietsen. Schuim en bubbelplastic kochten we bij de Bauhaus, de lokale Praxis zeg maar. Wel even checken of de luchtvaartmaatschappij dat toelaat (wij vlogen Transavia) RoefHalf Mei ga ik terugvliegen vanaf Malaga. Ik heb weinig ervaring met vervoer fietsen in vliegtuig. Daarom mijn vraag hoe pak ik dit het handigst aan. Dicht bij vliegveld zit een Decathlon dus ik dacht ik kijk of ze daar een fietsdoos over hebben. En anders bij de IKEA wat dozen.
Maar pak ik dan mijn fiets in het hotel in en ga dan met trein of bus naar vliegveld; lijkt me lastig. Maar als je gaat fietsen naar het vliegtuig met een flinke doos of karton en alle bagage lijkt me dat ook niet heel makkelijk.
Dan misschien inderdaad beter bubbeltjes folie of grote plastic zak kopen en het daarmee inpakken. Maar ik wilde minimaal een grote achtertas bij de bagage inpakken. Kan een kleine rugzak en formaat rolkoffer meenemen als bagage in het vliegtuig.
Met welke maatschappij was dat?Poppink schreef: ↑do 30 mar, 2023 22:49Koop bubbeltjesplastic en plakband en pak het spul netjes in.
Je fietstassen samen binden, want dan tellen ze als 1 stuks bagage.
20170706_074906_DSC_7582_F5121.JPG20170706_085806_DSC_7583_F5121.JPG
Ik zie dat de tent op de bagagedrager mocht meevliegen.
Je fiets door de speciale scan heen is een kwestie van passen en meten.