Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1487 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Dat is hier ergens

https://www.google.nl/maps/@59.9091664, ... 312!8i6656


oeps nou ligt het schip net voor het kasteel.
Grandonneur, je oplossing ligt iets te zuidelijk, ik stond ongeveer bij het voormalige stationsgebouw, dat gele gebouw op de hoek bij het beroemde stadhuis van Oslo. Daar vertrok in 1975 m'n trein naar Kristiansand, fiets mee. Mijn bezoek van 2004 in Noorwegen waar geen foto van mijn fiets is gemaakt! Maar wél een Noors vlaggetje op het frame geschilderd. Het kasteel Åkershus is een bekend gezicht in Scandinavië.
Maar toch goed, de volgende is voor jou.
85BD7AA2-2A1F-4205-9F73-E892ABE72848.jpeg
Waar was ik op 11 mei 2023?
willem.m schreef:
do 11 mei, 2023 09:34
Martin E. van Doornik schreef:
do 11 mei, 2023 09:14
De regel is toch zo ongeveer dat raad plaatjes vanuit de fiets genomen moeten zijn of vanuit een voertuig of andere vervoermiddel (trein, vliegtuig, boot, enz.) waarin je fiets zich bevindt? :roll: ...
Door fysieke problemen (ik wil hier niet toelichten hoe en wat) kan ik helaas al een tijd niet meer 'voor de leuk' fietsen, en voorlopig is er geen kans op herstel. Mijn voorraad op de fiets geschoten raadplaatjes is binnenkort uitgeput. Vandaar dat ik soms ook interrailfoto's en wandelfoto's plaats. Als dit niet is toegestaan dan begrijp ik dat hoor. Ik zal dan wel binnenkort als deelnemer aan deze rubriek moeten stoppen.
Van mij mag je mee blijven doen.
JanH schreef:
vr 12 mei, 2023 07:58
willem.m schreef:
do 11 mei, 2023 09:34
Martin E. van Doornik schreef:
do 11 mei, 2023 09:14
De regel is toch zo ongeveer dat raad plaatjes vanuit de fiets genomen moeten zijn of vanuit een voertuig of andere vervoermiddel (trein, vliegtuig, boot, enz.) waarin je fiets zich bevindt? :roll: ...
Door fysieke problemen (ik wil hier niet toelichten hoe en wat) kan ik helaas al een tijd niet meer 'voor de leuk' fietsen, en voorlopig is er geen kans op herstel. Mijn voorraad op de fiets geschoten raadplaatjes is binnenkort uitgeput. Vandaar dat ik soms ook interrailfoto's en wandelfoto's plaats. Als dit niet is toegestaan dan begrijp ik dat hoor. Ik zal dan wel binnenkort als deelnemer aan deze rubriek moeten stoppen.
Van mij mag je mee blijven doen.
Helemaal mee eens :wink: schouderklopje van mij.
Martin E. van Doornik schreef:
do 11 mei, 2023 16:42
Tegenover Culemborg? https://www.google.nl/maps/@51.9628867, ... 312!8i6656
Het zal overigens deze jongen zijn geweest :-)
Grandonneur schreef:
vr 12 mei, 2023 07:45
85BD7AA2-2A1F-4205-9F73-E892ABE72848.jpeg

Waar was ik op 11 mei 2023?
Waddinxveen? Ik zie in ieder geval de Fly-over van Moordrecht en in de verte de boogbrug in de A20
Helemaal correct willemt. Had een nieuw stuurlintje nodig, dan kun je die om de hoek halen maar is tegelijk excuus voor een mooi stukje fietsen.

De volgende is voor jou.
Welke kerk zien we in de verte?
IMG_1716 (Large).jpg
Ik herken op de achtergrond de kerktoren van Westerland op Wieringen (van mijn fietstocht in 1971 van Den Helder naar Harlingen), dus dit hier:
https://www.google.nl/maps/@52.8831649, ... 312!8i6656

Hier mijn foto, echter van 1999, ook gefietst. Hoe verrassend heuvelachtig Wieringen is!
Landschap Wieringen.jpg
Ongelooflijk Martin, je hebt ook overal gefietst! Het is correct. Heb je toen ook koffie gedronken bij onderstaand café (in De Haukes)? De volgende is voor jou.
IMG_1712 (Large).jpg
Het is louter toeval dat ik die kerktoren heb herkend. Daar heb ik ook van dichtbij foto's gemaakt. Een wat platte piramidevormige torenspits zie je ook niet vaak. Maar niet in Haukes geweest, nooit van dit plaatsje gehoord. Zonder landkaart heb ik gewoon verder gefietst. Echt niet overal in Nederland gefietst, hoor. In Zeeland bijvoorbeeld ben ik maar twee keer per fiets geweest.
Jouw raad plaatje met de sluis lijkt bedrieglijk aan een rivier te liggen, kennelijk om het zoeken lastig te maken.... Geen rivier maar een kleine baai aan het Amstelmeer.

Hier is de volgende:
Untitled-33.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 12 mei, 2023 22:38
Jouw raad plaatje met de sluis lijkt bedrieglijk aan een rivier te liggen, kennelijk om het zoeken lastig te maken.... Geen rivier maar een kleine baai aan het Amstelmeer.
Het leuke van de foto is dat je van nieuw land naar oud land kijkt. Voor de inpoldering begin vorige eeuw hadden alleen schippers een dergelijke blik op Westerland.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 12 mei, 2023 22:38
Het is louter toeval dat ik die kerktoren heb herkend. Daar heb ik ook van dichtbij foto's gemaakt. Een wat platte piramidevormige torenspits zie je ook niet vaak. Maar niet in Haukes geweest, nooit van dit plaatsje gehoord. Zonder landkaart heb ik gewoon verder gefietst. Echt niet overal in Nederland gefietst, hoor. In Zeeland bijvoorbeeld ben ik maar twee keer per fiets geweest.
Jouw raad plaatje met de sluis lijkt bedrieglijk aan een rivier te liggen, kennelijk om het zoeken lastig te maken.... Geen rivier maar een kleine baai aan het Amstelmeer.

Hier is de volgende:

Untitled-33.jpg
Ik herken de Lillebeltsbro. Je stond op de gammele-kleine-belt-brug :wink: Zelf ook overheen gefietst.
Heel goed Gios,
In het Deens is het precies: gammel Lillebæltbro bij Middelfart (gammel heeft niets te maken met krakkemikkig, maar is Deens voor oud, in het Zweeds is dat gammal).
Er reed een andere fietser met me mee, dat is die kerel met de camera op de foto.
Mijn vader heeft in 1958 ook over dezelfde brug gefietst en maakte er een mooie foto van. Het zonlicht op die bogen.... Helaas door het vele geboomte is dat nu niet meer mogelijk. Ik heb zijn negatieven nog.
Lillebæltsbrøn bij Middelfart.jpg
De volgende is voor jou.
Niet veel inspiratie dus deze als "makkelijk zat" :
IMG-20220620-WA0001.jpg
Zo te zien in Bruinisse, je hebt dat bord niet geblurd.... Die meest gefotografeerde mossel van Zeeland staat aan de Havenkade, tegenover de Deltastraat. Ik kan op m'n smartphone geen url van Streetview kopiëren, want ik ben vandaag de hele dag op m'n molen vanwege Nationale Molendag. Heerlijk zonnig met veel wind. De wieken zijn feestelijk versierd.
20230513_125904.jpg
Op deze foto lijkt de wiek stil te hangen, maar hij gaat met 70 km/u voorbij!
:oops:

Bruinisse is goed Martin
Hier is de url van Streetview: https://www.google.nl/maps/@51.6657098, ... 312!8i6656

Ik wachtte met m'n fiets voor een geopende draaibrug. Na het voorbijvaren van "le Boat" ging die sluiten. Maar waar?
DSCF2171.jpg