Na vijf jaar mijn santos TM 3+ bij ANWB verzekerd te hebben zoek ik nu een alternatief. De reden is dat ANWB en veel andere verzekeraars voor bezitters van vergelijkbare dure fietsen en e-bikes die de pech hebben om in een grote stad als Amsterdam, Rotterdam of Utrecht te wonen, exorbitante premies rekenen van tussen de 400 en 750 euro - per jaar! Dat is bijna een reden om te verhuizen… Is er iemand die een betaalbaar alternatief weet (fiets is nu getaxeerd op 6 mille)? Of bestaan er verzekeraars die een vakantiefiets voor slechts één of twee maanden verzekeren (de rest van het jaar staat hij binnen en valt hij onder de inboedelverzekering)?
Waar komt die taxatie vandaan? Want 6 mille voor een 5 jaar oude fiets lijkt we wel erg hoog.
De meeste verzekeringsmaatschappijen schrijven een duurdere fiets af in 5 tot 10 jaar.
Dus met deze fiets ben je al aardig op weg om er weinig voor terug te krijgen; als ik jou was zou ik ook maar eens naar de inboedelverzekering kijken om een mogelijke teleurstelling te voorkomen.
Ik denk ook dat daarom een fiets van >5 jaar gewoon niet meer -zinnig- te verzekeren is.