Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bakfietsvakantie Zuid Holland met ontmoeting Wereldfietsers - Forum Wereldfietser

Bakfietsvakantie Zuid Holland met ontmoeting Wereldfietsers

Afgelopen december 2022 heb ik een Larry vs Harry Bullitt bakfiets gekocht voor drie redenen: auto minder gebruiken, spullen van werk kunnen vervoeren en voor het eerst op fietsvakantie samen met mijn dochter.

Maandag 01-05, de dag begon deprimerend. De bakfiets stond beladen klaar onder zijn afdak, maar regenbuien brachten enige twijfel of wij wel zouden vertrekken.
Afbeelding
Mijn éénpersoons fietsvakantie uitzet opgewaardeerd naar twee personen. Bij Decathlon van Forclaz een nieuwe tent aangeschaft van net geen 2 kilo. De stroomkabel had ik thuis kunnen laten! En ik ga opzoek naar lichte en compacte stoelen.

Om 13:15 stopte het met regenen en zagen de voorspellingen er goed uit. 13:30 vertrokken samen met mijn dochter van 10.
Afbeelding
Afbeelding

De bestemming camping de Maaldrift in Wassenaar, 17km fietsen.
Afbeelding
Hier zijn wij twee nachten verbleven, niet de leukste camping, maar het scheelde dik 100€ met kamperen op het terrein van Duinrell zelf. Mijn dochter wilde graag een dag Duinrell doen samen met een bezoek aan het Tikibad.
Afbeelding

Woensdag 03-05 vertrek Wassenaar om te fietsen langs de Atlantikwall route richting de Zilk. Ik heb hier een plekje gereserveerd bij natuurcamping de Ruigenhoek. De weersvoorspellingen werden zo goed dat ik een nacht hebt bijgeboekt.

Naast ons stond een dame met een éénpersoons MSR tentje en een titanium racer van het merk Mees. Mooie fiets en later vertelde zij dat haar man deze fietsen bouwt.
Afbeelding
Afbeelding

Donderdag 04-05 20¨C en een goede reden om naar strand Noordwijk 27 te fietsen. Onderweg telde mijn dochter 16 herten en stonden er 3 dichtbij het fietspad.
Afbeelding

Het zeewater was met 9¨C nog erg fris, maar eenmaal door heerlijk!
Afbeelding

Vrijdag 05-05 vertrek en een rit van +/- 28km voor de boeg. Voor mij is het niets, maar voor mijn dochter is het genoeg. Ik moet haar bij hellingen en tegenwind veel helpen. De stadsfiets met 3 versnellingen is verre van ideaal en een nieuwe fiets staat dan ook hoog op het verlanglijstje.

Smal fietspad richting Warmond.
Afbeelding

Laatste tussenstop camping de Stochemhoeve in Leiden.
Afbeelding

Puck en ik zaten in de huiskamer van de hoeve spelletjes te spelen omdat het nogal hard regende buiten. Er kwam een dame bij de receptie om in te checken en die liet vallen dat er totaal 17 deelnemers van de Wereldfietsers zouden arriveren op de camping. Wat een toeval, ik heb de berichtgeving over het evenement gemist.

Tijdens het koken schoof Johnny Wolf aan en hebben wij gezellig kunnen kletsen over fietsen en het leven. Mijn dochter had alleen oog voor de trampoline en kreeg het na twee jaar oefenen op de camping voor elkaar om een volledige salto uit te voeren.
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag 06-05 camping naar huis 16km. In totaal uit-en-thuis 133km gefietst en een topweek gehad.
Afbeelding
Hoe simpel kan het leven zijn.
Héérlijk! Het geluk straalt er vanaf. Mooi man.
Die dame heeft volgens mij een erg leuke vakantie gehad. En jij vast ook wel. (-:

Leuk om te zien!
Heel gaaf en idd hoe simpel kan het zijn
In mijn tienerjaren reed ik 150 km op een dag met een fiets met drie versnellingen. Hiervoor has ik de beste training: de middelbare school was 15 km fietsen. Dus ik fietste elke dag 30 km.
Wouter Duijndam schreef:
zo 07 mei, 2023 13:12
De stadsfiets met 3 versnellingen is verre van ideaal en een nieuwe fiets staat dan ook hoog op het verlanglijstje.
Je zou kunnen kijken naar een kinderfiets van een merk wat vaak als vakantiefiets wordt gebruik zoals bijvoorbeeld Frog, Woom of Pyro. Misschien zijn de 26 inch versies al passend voor haar lengte? Met tweedehands kopen weer een ander kind er een plezier ermee doen zodra ze eruit gegroeid is zijn ze vaak best betaalbaar. En vaak zit nog wel verschil in of ze alleen voor dagtochtjes en fietsvakanties zijn gebruikt, of ook dagelijks door weer, wind en pekel naar school. Met ook de fietsenstalling met omvallende fietsen etc ;)

Wat je ook kan doen is naar de kleinste maten 26 inch mountainbikes kijken. Lekker licht afmonteren, bijvoorbeeld zonder verende voorvork. Dan zou je zelfs groeiend met haar mee zelfs het frame steeds kunnen wisselen voor een maatje groter. Die je dan bijvoorbeeld steeds ook weer in een kleurtje naar keuzen zou kunnen verven (-: Zie onder andere dit topic voor inspiratie:

viewtopic.php?f=8&t=37009
bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... voor-90-00 (aan de andere kant van ons kikkerlandje, maar dat is op te lossen)

of in wielmaat 28 inch: Trek FX. let op of je er steviger wielen in wilt zetten!
de Trek FX is er al in framematen van 39 en 44 cm, bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... rek-7-5-fx

of https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... r-aluminum
Belle schreef:
di 09 mei, 2023 08:28
In mijn tienerjaren reed ik 150 km op een dag met een fiets met drie versnellingen. Hiervoor has ik de beste training: de middelbare school was 15 km fietsen. Dus ik fietste elke dag 30 km.
Ik vind dit een gevalletje wedstrijd ver plassen. Altijd gedacht dat dit een mannenprobleem was.

Het gaat niet om hoe ver. Het gaat om het plezier. En dat is wel duidelijk.
🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️
Peter Molog schreef:
wo 10 mei, 2023 18:04
Belle schreef:
di 09 mei, 2023 08:28
In mijn tienerjaren reed ik 150 km op een dag met een fiets met drie versnellingen. Hiervoor has ik de beste training: de middelbare school was 15 km fietsen. Dus ik fietste elke dag 30 km.
Ik vind dit een gevalletje wedstrijd ver plassen. Altijd gedacht dat dit een mannenprobleem was.

Het gaat niet om hoe ver. Het gaat om het plezier. En dat is wel duidelijk.
🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️
Dat je het zo interpreteert geeft aan dat dit waarschijnlijk inderdaad een solo mannenprobleem is. Wat ik alleen maar wil meegeven is dat ze als tiener straks een stuk verder kan fietsen. Ook op een fiets met drie versnellingen. Verder hoe je er makkelijk ongemerkt voor kunt trainen: woon-werkverkeer of in dit geval woon-schoolverkeer. Ik vind het prachtig dat een vader zijn 9-jarige dochter zo meeneemt en dat ze het zo leuk hebben. Ik hoop dat nog vele mooie fietsvakanties volgen voordat ze als tiener zelfstandig op fietsvakantie gaat met vriendinnen.
Wouter Duijndam schreef:
zo 07 mei, 2023 13:12
De stadsfiets met 3 versnellingen is verre van ideaal en een nieuwe fiets staat dan ook hoog op het verlanglijstje.
Mijn zoon was 10 jaar toen we op fietsvakantie naar Denemarken gingen. Nog vóór de Brexit hebben we een Islabike uit de UK kunnen laten komen. Het was best een hele aanschaf, maar een paar jaar later, toen hij eruit gegroeid was, hebben we de fiets in supergoede staat voor een mooie prijs kunnen verkopen.
Hij heeft het er (nu 6 jaar later) nog over, hij heeft nog nooit zo’n fijne fiets gehad als toen.

Het was een Islabike Beinn 26 Large om precies te zijn. Een heel enkele keer kom je er wel eens eentje tegen op marktplaats.

Leuk verslag trouwens hoor! Fijn om samen zoveel plezier te hebben.
Jurr schreef:
di 09 mei, 2023 08:43
Misschien zijn de 26 inch versies al passend voor haar lengte?
Ik heb voor mijn dochter deze Cube op het oog: https://www.cube.eu/nl-nl/cube-travel-e ... pe/650400Z
Ze is nogal groot voor haar leeftijd en ik denk dat ik met een XS framemaat wegkom. In het ergste geval moet ik een stukje van de zadelpen afzagen om hem iets dieper te krijgen.

Ik denk een mooi licht lopende fiets waar zij straks ook mee naar de middelbare school kan fietsen.
Momenteel alleen niet leverbaar.
Wouter Duijndam schreef:
vr 12 mei, 2023 20:47

Ik heb voor mijn dochter deze Cube op het oog: https://www.cube.eu/nl-nl/cube-travel-e ... pe/650400Z
Ze is nogal groot voor haar leeftijd en ik denk dat ik met een XS framemaat wegkom. In het ergste geval moet ik een stukje van de zadelpen afzagen om hem iets dieper te krijgen.

Ik denk een mooi licht lopende fiets waar zij straks ook mee naar de middelbare school kan fietsen.
Momenteel alleen niet leverbaar.
Lijkt me een keurige fiets als 'ie passend is in die kleinste maat. Als je liever bredere banden hebt dan kun je ook in plaats van de 'Travel EXC' een 'Travel Pro' kiezen. Helaas lever je dan wel de Alfine achternaaf in voor een Nexus-non-Premium, maar ik denk dat het nog wel even duurt voor ze DemiVollering-wattages gaat leveren. Blijft dan vast wel heel ;)

Qua levertijd hebben sommige dealers wel eens nog wat overjarige en/of voorraadmodellen staan. Op marktplaats kom je ook wel eens dealers tegen, en anders misschien eens een rondje bellen?

Ik zie bijvoorbeeld deze staan:

https://link.marktplaats.nl/m1959915695