Ik train wel maar functioneel, daar heb ik geen vermogensmeter voor nodig. Het lijkt me wel handig om bv te weten hoeveel attributen op je fiets verschillen in vermogen/snelheid verhouding. banden, tassen, dynamo, enz.
En soms heb je van die dagen dat je niet vooruit te branden bent, meestal ligt dat aan jezelf, maar een enkele keer blijkt een band zacht, je rem aan te lopen, of (minder triviaal) het tussenlager van je versnellingsnaaf kapot. Leuk als je dat gelijk kan zien.
Ik ben zelf ook wel benieuwd waarom fietsen in de winter zoveel extra moeite kost. maar ik weet ook niet of een vermogensmeter bij wintertemperaturen nog betrouwbaar meet.
Het lijkt me ook leuk om te (laten) zien hoeveel minder vermogen je nodig hebt op een ligfiets voor de afstand die je tijdens een (vakantie)dag kan afleggen. Op Strava bv kan je dat ook mooi vergelijken met medefietsers.
En soms heb je van die dagen dat je niet vooruit te branden bent, meestal ligt dat aan jezelf, maar een enkele keer blijkt een band zacht, je rem aan te lopen, of (minder triviaal) het tussenlager van je versnellingsnaaf kapot. Leuk als je dat gelijk kan zien.
Ik ben zelf ook wel benieuwd waarom fietsen in de winter zoveel extra moeite kost. maar ik weet ook niet of een vermogensmeter bij wintertemperaturen nog betrouwbaar meet.
Het lijkt me ook leuk om te (laten) zien hoeveel minder vermogen je nodig hebt op een ligfiets voor de afstand die je tijdens een (vakantie)dag kan afleggen. Op Strava bv kan je dat ook mooi vergelijken met medefietsers.
Ja dat doe ik ook wel eens en is idd leuk, zeker als je bedenkt dat je eigenlijke vermogen zeker hoger ligt door extra verliezenLeon schreef: ↑za 06 mei, 2023 20:20Wat ik wel eens doe is thuis in mijn track aflezen hoeveel seconcden ik nodig had om een steile helling op te fietsen en hoeveel hoogtemeters dat waren; mijn klimsnelhied dus. Aan de hand van de kilo's die ik de berg op gesleept heb kan ik dan mijn vermogen berekenen.