Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kwaliteit kettingblad - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

kwaliteit kettingblad

En mocht je ook je Rohloff achtertandwiel willen vervangen, die is symmetrisch en kan ook omgedraaid worden.

Als dat omdraaien al een keer gedaan is en het achtertandwiel 2 kanten op versleten, dan een nieuw tandwiel monteren. Het oudere type opschroeftandwiel wordt niet meer door Rohloff gemaakt en is aldaar vervangen voor een losse 'Splined Carrier' waarop je een tandwiel kunt monteren met een borgring. Na montage daarvan kun je je tandwielen wisselen zonder specifiek Rohloff tandwiel gereedschap, slechts de borgring eraf wippen. Let wel dat met de 'Splined Carrier' je kettinglijn iets verandert ten opzichte van je kettinglijn met het opschroeftandwiel.

Mocht je nog een opschroeftandwiel willen hebben, kijk eens naar oude voorraad bij de diverse fietsenwinkels die niet zo vaak Rohloff spullen verkopen. Ook zijn er nog wel wat aftermarket alternatieven, te verkrijgen via onder andere Thorn in de UK.
Shrek schreef:
zo 30 apr, 2023 11:19

En inderdaad je huidige drivetrain is 3/32" dus geen 1/8" kettingblad kopen.
Tenzij je alles daarop aanpast ;) Zoals te zien in de drie Bike4Travel links die ik plaatste met de KMC optie daarvan.
Shrek schreef:
zo 30 apr, 2023 11:19
(...)

En inderdaad je huidige drivetrain is 3/32" dus geen 1/8" kettingblad kopen.
Er zijn wel enkele kettingen die passen. Na enig zoeken vond ik de SRAM PC-1: smal genoeg van buiten voor de derailleur, breed genoeg van binnen voor het dikke kettingblad.

Afbeelding
Smal genoeg voor jouw derailleur, maar niet voor een moderne vrees ik :wink:
Shrek schreef:
zo 30 apr, 2023 11:19
https://www.bike-mailorder.com/miche-te ... d-crankset
https://custom-junkies.com/miche-team-1 ... -rock-ring

Lijkt idd 135mm te zijn, al zou ik toch even kijken of het op het kettingblad staat, of anders even nameten.

En inderdaad je huidige drivetrain is 3/32" dus geen 1/8" kettingblad kopen.
Je hebt de juiste te pakken Shrek.
Het lijkt er op, gezien de prijzen van sommige kettingbladen, dat ik net zo goed een hele nieuwe cranckset kan kopen.
Dit setje is 20.000 km meegegaan (ongeveer 0,375 cent per kilometer), de ketting naar schatting 15.000 km

@Jurr Ik heb 44/21 met de nieuwe 'Splined Carrier', was oorspronkelijk 44/17.
2 versnellingen boven er af en 2 onder er bij. Bevalt me uitstekend.
Rohloff verhoudingen 42-622 .jpg
Rohloff verhoudingen 42-622 .jpg (49.94 KiB) 235 keer bekeken
Poppink schreef:
zo 30 apr, 2023 19:16

Ik heb 44/21 met de nieuwe 'Splined Carrier', was oorspronkelijk 44/17.
2 versnellingen boven er af en 2 onder er bij. Bevalt me uitstekend.
Ha, fijn hè die verhouding omlaag ;)

Hier Rohloff 35T/18T met 65-622 (-: Een 44T voorop kan ik mede daardoor niet kwijt ;)