Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spiti vallei - Forum Wereldfietser

Spiti vallei

Beste medefietsers,

Over iets meer dan een maand vertrekken we naar India. Het plan is om vervoer te regelen tot aan Shimla en om dan door de Spiti vallei richting Leh te fietsen.

Meerdere plannen spelen...
of vervoer naar Manali, fietsen naar Leh, vervoer terug tot aan Spiti en dan daar fietsen en vervoer weer terug naar Dehli (onhandige optie)

of vervoer naar Shimla, fietsen door Spiti naar Leh en dan vervoer terug naar Dehli.

De laatste optie zou beter zijn vwb acclimatiseren, alleen hebben we helaas maar 4 weken en racen willen we ook niet...

Dus we denken er nog over na...

Maarrrr... in veel reisverhalen lezen we over een landslide in de Spiti vallei, alleen zijn die reisverhalen al een aantal jaardjes oud...

Weet iemand of dat nu nog speelt? Of is de Spiti vallei gewoon in z'n geheel weer befietsbaar? We zouden dan in Shimla vertrekken en dan gelijk oostwaarts.

Recente informatie zou wel fijn zijn ;)

We willen het ook wel op lonelyplanet vragen, maar misschien zijn er hier ook mensen met ervaring en info... :D
Hallo Ellen,
fietsjunks schreef:Beste medefietsers,
of vervoer naar Shimla, fietsen door Spiti naar Leh en dan vervoer terug naar Dehli.

De laatste optie zou beter zijn vwb acclimatiseren, alleen hebben we helaas maar 4 weken en racen willen we ook niet...

Dat ook de reden dat de Vlieg en Fiets route via de Spiti vallei gaat. Vorig jaar heb ik deze tocht gedaan. Het is een prachtige route, één van de mooiste (maar ook zwaarste) die ik gefietst heb. De V&F route is vijftien dagen fietsen, zonder bagage en aantal etappes waren lang en zwaar.
Dus we denken er nog over na...

Maarrrr... in veel reisverhalen lezen we over een landslide in de Spiti vallei, alleen zijn die reisverhalen al een aantal jaardjes oud...

Weet iemand of dat nu nog speelt? Of is de Spiti vallei gewoon in z'n geheel weer befietsbaar? We zouden dan in Shimla vertrekken en dan gelijk oostwaarts.
Vorig jaar was de hele route berijdbaar, er zijn een aantal stukken waar inderdaad landslides voorkomen en men de route heeft moeten verleggen oa. in de buurt van Nako. Voordeel met de fiets is dat je er altijd wel op de een of andere manier langs kan.
Recente informatie zou wel fijn zijn ;)

We willen het ook wel op lonelyplanet vragen, maar misschien zijn er hier ook mensen met ervaring en info... :D
Voor een deel van de Spiti vallei heb je een permit nodig, aangezien het militair gebied is. Heb je nog meer vragen, dan hoor ik het wel.

Groetjes,
Frank

Hoi Frank,

Bedankt voor je antwoorden!

Dus je hebt de hele route (shimla - spiti - leh) in 15 dagen gefietst?

Zware etappes erbij... dus in 20 dagen en zeker 28 dagen is dat ook heel goed te doen.. ;)

Ben ik gerust gesteld...

Van die permit weet ik, als we vanuit Shimla gelijk naar het oosten gaan, dan moeten we dat ding in Recong peo halen, heb ik begrepen en duurt het een dag.

Alle info die je kwijt wilt, is fijn! ;)

Hallo Ellen,

Sorry, telfoutje gemaakt het aantal fietsdagen was 16. Ik heb flink moeten doorfietsen, zonder al te veel foto's te maken. :wink:

Groetjes,
Frank

Jammer! Ik zag het al niet op je site terugkomen!

nwah... 16 + 10 extra moet dus wel te doen zijn! ;)

We hebben er in ieder geval heeeeeeeeel veel zin in!

Ik heb je een PB terug gestuurd! ;)