Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1476 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34324 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
wo 26 apr, 2023 20:05
Helemaal juist, de Torv van Køge, Denemarken's grootste marktplein.
Grote vloek! Daar ben ik geweest!
Je foto toonde niet de grootte en daarom niet gekeken.
Helemaal goed. Martin mag weer.
De grafzerken zijn hoog en smal, daarom duidelijk Joods. Aangezien JanH zich in de noordelijke regionen bevindt, was ik met "gezocht naar Joodse begraafplaatsen in Groningen" al in twee minuten klaar.
Hier is de volgende:
Stenen paarden.jpg
Tip: de jeugdherberg waar ik overnachtte, is maar op ruim 100 meter vlakbij.
Heeft voor mij pas zin te zoeken als het land bekend is. Duitsland?
Is ongeveer een half uur of 3 kwartier fietsen van m'n vorige raad plaatje. :wink:
"Faksemonumentet Natten og Dagen, Rhymfaxe og Skinfaxe"
Het "Faxmonument Night and Day, Rhymfaxe and Skinfaxe" op Vinkældertorvet in Faxe, gemaakt door beeldhouwer Aage Petersen, werd onthuld in 1941. De titel verwijst naar de Noorse mythologie, waar Rimfaxe het reuzin Nachtpaard is, die de duisternis over de lucht, terwijl Skinfakse daarentegen het paard van de god Dag is, dat licht door de lucht trekt. De mythe maakt ook deel uit van het wapen van de gemeente Faxe
(resultaat van Google Translate)

Gevonden door "statue to heste mand springvand" te combineren met enkele plaatsen in de omgeving van het vorige Raad plaatje! ("Ringsted" gaf de oplossing).
Had het niet met de satelliet herkend toen ik in de omgeving van de Danhostel zocht. :?
Helemaal goed, JanH! Fakse of Faxe op Sjælland in Denemarken. Eigenlijk geen mooie plaats, teveel moderne gebouwen in het oude centrum behalve een trapgevelkerk. Nogal on-Deens. De jeugdherberg staat pal aan de rand van een gigantische krijt-steengroeve. Vanuit het raam kerk je daar recht naar beneden.
De volgende is voor jou.
Nieuwe opgave:
KnipselVV.JPG
Thema: koningsdag
Heb toevallig vorig jaar ongeveer dezelfde foto gemaakt, Hoofdstraat Niezijl.
https://www.google.nl/maps/@53.2668706, ... 384!8i8192

Hier mijn eigen foto van 21 april 2022, rechts het vierde huis van jouw raad plaatje. Daarom gauw herkend.
DSC01405-bew.jpg
Helemaal goed, mét bonuspunt 🎉

Het DE bordje op mijn Raad plaatje! vermeldt dat daar het Blik, Trommel en Oudheden museum is gevestigd.
Het Raad plaatje! is van Koningsdag 2020, Corona-tijd.

Martin mag weer.
Misschien wat moeilijker, maar op dit punt is wel Streetview aanwezig.
DSC04696.jpg
Het meest aannemelijk voor mij is de overgang bij de Zandzeebar.
Kaap Hoorn voldoet beter qua betonplaten, maar daar is geen goede straatzicht van te vinden.
Je hebt het heel goed met de Zandzeebar. Kijk eens hoe het helmgras van de duin rechts qua vorm in een punt eindigt. De metalen afvalbakken stonden er niet toen wij daar waren.
Raar: aan de Hollandse kust heb ik eens van Noordwijk naar Zandvoort over het strand gefietst, op Terschelling zijn fietsen op het strand verboden (wel gunstig voor de kettingen). Voor de duinen staan er vele fietsenrekken.
De volgende is voor jou.
DSC_0093.JPG
Daar gaat 'ie weer.
Op een straatzicht kan je de QR code zien.
Je hebt de naam 'Graes' laten staan.

"tunnel graes" leidt naar https://www.groene-poort.nl/index.php?id=1079&view=1236

Ongeveer hier dus:
Graasweg
https://maps.app.goo.gl/b6SkZMmLjahVbvGq7
Het plaatje van de QR code op het straatbeeld.
Tsja, ik heb de foto genomen met Graes buiten beeld.
Dacht ik.....
Bij het plaatsen heb ik er niet op gelet of dat ook daadwerkelijk gelukt was.

Willem, de beurt is weer aan jou.
Ik heb aan een half woord genoeg 😉
Screenshot_20230427-223826.png
Nieuwe opgave:
opdedijk.jpg
Heb je ook een locatie?

/edit:
Ik zie je dat je de juiste oplossing alsnog hebt gegeven. De beurt gaat terug naar Tukkerland.