Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Dalsland / Ervaringdeskundige gezocht! - Forum Wereldfietser

Fietsen in Dalsland / Ervaringdeskundige gezocht!

Beste iedereen,

In de zomer wil ik samen met mijn vrouw en 2 kinderen (in fietskar) in Zweden gaan fietsen. Het is de bedoeling dat we een week in Dalsland zitten en een week aan de Westkust (Falkenberg). Vanuit ons huisje of dichtbij ons huisje willen we gaan fietsen (ca. 40/50km per dag). Nu heb ik al heel veel uitgezocht op internet maar kom niet veel verder wat betreft fietsroutes. Inmiddels een paar gevonden bij de stad Amal. Ik heb inmiddels ook een kaart (Cykelkartan nr. 20) gekocht. Ik kom adhv deze kaart niet echt veel verder wat fietsroutes betreft. Ik twijfel nu of ik het boek/kaart Sverigeleden nummer 3 moet kopen aangezien deze ook weer 35 euro kost. Prima als ik er wat aan heb maar lees wisselende verhalen hier over. Eigenlijk zoek ik ervaringsdeskundigen die mij een goede site kunnen aanbevelen voor fietsroutes in Dalsland en de Westkust en/of die zelf ervaring hebben met fietsroutes in Zweden. En dan voornamelijk autoluwe fietsroutes. Ik hoop dat iemand mij/ons hiermee kan helpen. Alvast bedankt!
Heb veel gefietst in Zweden. Veelal dagtochten. Maak gebruik van Garmin Basecamp om routes uit te puzzelen en ze dan op mijn Garmin gps na te fietsen. Kant en klare routes zijn vaker te vinden op de site van de gemeente ( kommun). Maar het is overal mooi fietsen als je de doorgaande 70 en 80 km wegen vermijd. Wij genieten het meest van de vele halfverharde wegen ( grusväg). Succes en geniet er van.
Bedankt voor het bericht. Goed om te lezen dat het eigenlijk overal goed fietsen is. Wij zijn nu bezig om een locatie te boeken in Dalsland. Als ik je bericht zo lees dan maakt het eigenlijk niet echt uit waar je iets boekt, er zijn fietsroutes genoeg, klopt dat? Niet dat er belangrijke fietsknooppunten zijn waar het handig is om te boeken?
Een georganiseerde fiets infrastructuur bestaat slechtst op heel kleine schaal in Zweden. Je moet zelf wat uitzoeken en bedenken en dan kan je eindeloos fietsen.
Super! Ga ik daar mee rommelen. Basecamp had ik ook al gevonden maar misschien rare vraag, maar dan moet je een Garmin toestel hebben denk ik toch?
soepkipp schreef:
di 18 apr, 2023 22:02
Basecamp had ik ook al gevonden maar misschien rare vraag, maar dan moet je een Garmin toestel hebben denk ik toch?
Andere vraag terug, hoe ga je navigeren tijdens de fietstocht?

Basecamp is een manier om een route van tevoren uit te zetten maar het kan ook met QMapShack, brouter, komoot etc. Die route moet je dan op je navigatieapparaat krijgen ewn mocht je er een ervaring mee hebben dan is oefenen voor vertrek een goed idee.
De bedoeling was een fysieke kaart naar heb dat inmiddels bij gesteld naar mijn mobiele telefoon met waarschijnlijk de app Komoot. Twijfel nog wel om een Garmin Edge aan te schaffen.

Heb je misschien nog wel wat tips wat wij in Dalsland gezien moeten hebben? Huisjes moeten we namelijk nog boeken.
Ik vind een plek weg van de drukte en aan het water altijd erg fijn. Maar ook niet zo stil dat je dagen niemand ziet. Dat gaat na een paar dagen beklemmen. Op een klein park of kleine camping zie je dagelijks nog wat andere mensen. Succes met de keuzes. Laat je ervaringen hier achter. Ben er nieuwsgierig naar.
Bedankt voor je reacties. Ik zal wat ervaringen laten horen als ik terug ben..
Hierbij een link naar een route in Halland. Lijkt me wat veel voor een dag maar is mogelijk op te knippen in mooie dagtochten.

[https://grvl.se/037-dirty-halland-2022/]

Grvl.se is een mooie inspiratie bron als je wil fietsen in Zweden.
Bedankt Leoprodeo :)
Is het nog wat geworden met fietsen in Dalsland ?
Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Gr. Leo