Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spaken voor Idworkx ER met Rohloff naaf - Forum Wereldfietser

Spaken voor Idworkx ER met Rohloff naaf

Sinds kort heb ik een tweedehandse Idworkx ER met Rohloff naaf. Gisteren is er een spaak in m’n achterwiel gebroken en ik wil nu leren hoe ik zelf het kan vervangen als ik onderweg ben. Weet iemand welke type spaken er in zitten (ze zijn iig 26mm lang en zwart) en waar ik die kan kopen?
Ze zullen wat langer dan 26mm zijn, anders heb je wel een erg klein wieltje ;)

Verder adviseert Rohloff tegenwoordig specifieke Sapim spaken waarbij extra kritisch is gekeken naar de buiging bij de kop van de spaak. Daarmee wordt je risico op flensbreuk nog wat kleiner.

Je favoriete Rohloff dealer heeft er vast wel een paar liggen in de door jou gewenste kleur en lengte.

Kijk ook even kritisch naar de velg en naar de rest van je spaken. Gebeurt normaal niet zo vaak bij een goed gespaakt Rohloff wiel namelijk.

Mocht je het hele wiel een keer opnieuw gaan (laten?) spaken, zie ook dit topic:

viewtopic.php?f=8&t=38423
Draai een andere spaak er uit die op dezelfde manier gevlochten is en bezoek de fietsenmaker met een foto, een paar foto's van je achterwiel en de spaak neem je mee om te laten zien.
Je kan ook het wiel meenemen naar de fietsenmaker.
Poppink schreef:
wo 26 apr, 2023 20:42
Draai een andere spaak er uit die op dezelfde manier gevlochten is
Op dezelfde manier gevlochten?