Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Regenjas/windstopper - Forum Wereldfietser

Regenjas/windstopper

Hoi,

Ik ben op zoek naar een regenjas zonder mouwen. Dit klinkt misschien vreemd want de meeste van ons willen waarschijnlijk droog blijven als het regent. Echter als het zo'n 15 graden is dan vind ik het niet erg als mijn armen nat worden zolang mijn bovenlijf maar droog blijft. Verder is een dergelijke regenjas ook goed te gebruiken als windstopper tijdens een afdaling in de bergen of als het 's morgens nog fris is.

Waarom dan geen windstopper? Omdat deze op de rug vaak zodanig zijn geconstrueerd dat ze niet meer waterdicht zijn als het regent. Of heeft iemand andere ervaringen?

Heeft iemand ideeen voor of ervaringen met een dergelijke regenjas?

Groetjes Rick

De mouwen van een oude regenjas afknippen wellicht? Dat lijkt me in elk geval een goedkope oplossing. Geldt trouwens ook voor een korte regenbroek: gewoon afknippen die zooi.

Stel deze vraag eens op www.hiking-site.nl
Daar huist een schat aan ervaring wat betreft kleding voor de hikers en bikers.

Of vraag het in een buitensportwinkel of zoiets uberhaupt wel bestaat..
Er staat mij iets van bij dat de Aldi 2 jaar geleden regenjassen had waar je de mouwen uit kon ritsen. Misschien een optie om eens in de richting van afritsmouwen te gaan speuren.