Additionally, paste this code immediately after the opening tag: videoforum/filmpjes van fietsvakanties op youtube/vimeo - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

videoforum/filmpjes van fietsvakanties op youtube/vimeo

ok ik had niet helemaal door dat er nog meer was, misschien op de andere delen nog even een blik werpen. sowieso bedankt voor het delen natuurlijk :)
Hij praat idd nogal veel maar er zitten ook mooie drone shots tussen. Jammer dat ie zijn 360 graden camera niet gebruikt, die heeft hij wel op een stok achterop.
Polariteit schreef:
do 06 apr, 2023 09:56
Oh ik bedoelde niet dat er iets mis ging hoor; ik bedoelde vooral op dat het voor mij meer een filmpje over die persoon zijn hoofd leek; en niet over fietsen :D

Ligt vooral aan mijn smaak; ik vind filmpjes over fietsen leuk, maar dan bij voorkeur met zo min mogelijk de fietser in beeld die alleen maar over zichzelf blijft praten.
Realiseer je dat het best lastig is om in je eentje een film te maken. Iedere keer van je fiets af, camera opstellen in en uit het beeld rijden, weer terug rijden om de spullen op te halen en toch een beetje angst, voor mij dan, dat iemand jouw spullen oplaait.
Deze bescheiden man maakt voor mij een van alles wat film.
Ik ben het helemaal met Polariteit eens; ik kijk nooit filmpjes met pratende hoofden. Pratende hoofden zijn namelijk overbodig. Je kunt net zo goed het beeld waar het wel om gaat combineren met praten. Dat hoofd heb ik na een paar tellen echt wel gezien, uitzonderingen daargelaten.
Dat het vreselijk veel werk is, klopt natuurlijk.
De tovenaar schreef:
do 06 apr, 2023 10:50
Hij praat idd nogal veel maar er zitten ook mooie drone shots tussen. Jammer dat ie zijn 360 graden camera niet gebruikt, die heeft hij wel op een stok achterop.
Misschien komt dat nog. Is het veel werk om de beelden van zo’n camera geschikt te maken voor YouTube?
WimB schreef:
do 06 apr, 2023 11:29
Polariteit schreef:
do 06 apr, 2023 09:56
Oh ik bedoelde niet dat er iets mis ging hoor; ik bedoelde vooral op dat het voor mij meer een filmpje over die persoon zijn hoofd leek; en niet over fietsen :D

Ligt vooral aan mijn smaak; ik vind filmpjes over fietsen leuk, maar dan bij voorkeur met zo min mogelijk de fietser in beeld die alleen maar over zichzelf blijft praten.
Realiseer je dat het best lastig is om in je eentje een film te maken. Iedere keer van je fiets af, camera opstellen in en uit het beeld rijden, weer terug rijden om de spullen op te halen en toch een beetje angst, voor mij dan, dat iemand jouw spullen oplaait.
Deze bescheiden man maakt voor mij een van alles wat film.
Oh dat realiseer ik me terdege, en dan noem je nog niet eens het daadwerkelijk monteren van de filmpjes :shock:
Polariteit schreef:
do 06 apr, 2023 14:44
WimB schreef:
do 06 apr, 2023 11:29
Polariteit schreef:
do 06 apr, 2023 09:56
Oh ik bedoelde niet dat er iets mis ging hoor; ik bedoelde vooral op dat het voor mij meer een filmpje over die persoon zijn hoofd leek; en niet over fietsen :D

Ligt vooral aan mijn smaak; ik vind filmpjes over fietsen leuk, maar dan bij voorkeur met zo min mogelijk de fietser in beeld die alleen maar over zichzelf blijft praten.
Realiseer je dat het best lastig is om in je eentje een film te maken. Iedere keer van je fiets af, camera opstellen in en uit het beeld rijden, weer terug rijden om de spullen op te halen en toch een beetje angst, voor mij dan, dat iemand jouw spullen oplaait.
Deze bescheiden man maakt voor mij een van alles wat film.
Oh dat realiseer ik me terdege, en dan noem je nog niet eens het daadwerkelijk monteren van de filmpjes :shock:
Vergeet niet de geluidsmontage.
Frank schreef:
do 06 apr, 2023 13:07
Misschien komt dat nog. Is het veel werk om de beelden van zo’n camera geschikt te maken voor YouTube?
Ik heb nog niet al zijn filmpjes gezien (tot de Dolomieten). Maar mbv een 360 hoef je niet je camera ergens neer te zetten en heen en weer te fietsen, met een lange selfiestick ben je altijd in beeld incl jouw fiets :) . Het nabewerken kost echter wel wat meer tijd, zou best kunnen dat ie nog niet bekend is met alle mogelijkheden van die camera, of dat ie ontevreden is over de kwaliteit (resolutie is wel wat minder scherp dan een gopro).
Het youtube algorithme schotelde mij dit filmpje voor, kijkt erg lekker weg! En krijg meteen zin om erop uit te trekken. Filmpje van een portugees (die zeer goed engels spreekt) die zijn nieuwe fiets vanuit de UK terug naar huis rijdt.

https://www.youtube.com/watch?v=meOYaYv9DsY
LHTJoost schreef:
za 18 mar, 2023 07:47
Zuiderwaterlinie bikepacking
https://m.youtube.com/watch?v=Kz97UgLjTaY&feature=share
Dit weekend deel 1 en 2 gefietst. Tof hoor, ondanks wisselende weersomstandigheden.
tempImageBXtrWO.gif
tempImagexYGzYP.gif
tempImagedPbkyl.gif
tempImagexedGD6.gif
Erg mooie documentaire van een Indiase student uit Wageningen:

Bikepacking Across Europe I Spain to Norway I One Thousand Memories (Full Documentary)