Additionally, paste this code immediately after the opening tag: brooks of terry: regen of niet ? - Forum Wereldfietser

brooks of terry: regen of niet ?

hallo mensen ik ga een nieuw zadel kopen, en aangezien ik echt snel last heb van "slapende onderdelen" ga ik maar voor een terry of een brooks.
ze zijn beide van leer, maar behoeven ze beide evenveel zorg ?

ik weet dat regen voor een brooks nefast is. een brooks kan wel met vering geleverd worden. Een terry zonder vering, dacht ik, de bovenkant is ook leer, maar dat is niet de dragende structuur zoals bij een brooks. Is regen dan een probleem ? en wat als ik het zadel behandel met leder spray tegen regen ? of zorgt dat ervoor dat het nietmeer ademt en dus meer kwaad dan goed doet ?

hartelijk dank mensen
groetjes filip

Hoi fillemon,

Zoek eens op brooks en regen, dan vind je wel wat informatie. Onlangs is er een topic over geweest.

Conclusie: plastic zak over je zadel als je niet fietst... en anders lekker droog houden met je ass! ;)

Wij rijden overigens ook op brooks... zou niet meer zonder kunnen! Ik heb heel lang gezocht naar een goed zadel en nu wil ik nooit meer een ander! ;)

Hoi Filip,

Terry zadels zijn NIET van leer. Wel van Alcantara, Climavent, Wheatermax en andere syntethische materialen.

Let wel; Terry zadels uit de VS zijn (of waren) wel van leer. Maar de Europese Terry-zadels worden onder licentiie vervaardigd en zijn daarom wezenlijk anders.
Zelfs de dekjes van Selle Italia zadels zijn -helaas- niet meer van leer.