Mijn telefoon heb ik altijd bij. Niet perse om foto's te maken. Die zit gewoon weg altijd in mijn zak. Heb laatst een nieuwe telefoon gekocht. De samsung Galaxy a52. Heeft een goede camera en ik kan dus met een gerust hart een degelijke foto nemen wanneer mijn zoon plots zijn eerste stapjes zet. Maar de kwaliteit toch niet hetzelfde als mijn Sony a6500 met sigma 30mm en 16mm f1.4 lenzen. Bovendien kan ik met mijn gsm niet zo snel de instellingen aanpassen. Op mijn gsm gaat dat wel maar dat heb ik nog nooit gedaan eigenlijk. Dat is voor mij een point and shoot camera.Poppink schreef: ↑zo 03 apr, 2022 21:49Mooie heldere lens.Ik heb de indruk dat er hier een groep is die met een bridge camera op pad gaat en een andere groep met vooral iets kleins.Shorttrack schreef: ↑zo 03 apr, 2022 21:24De beste camera is diegene die je bij je hebt. Maar op vakantie zou ik toch ook graag een compacter model willen.
Mijn voorkeur gaat echter nog altijd uit naar een fototoestel. Ligt toch nog altijd beter in de hand.
De combi camera en smartphone bevalt me prima.
[goed voornemen]Nu nog leren fotograferen.[/goed voornemen]
Voor mij bevalt de combi dus ook prima. Maar de foto's die er toe doen maak ik mijn fototoestel. (En dan nog snel eentje met de gsm omdat ik die direct kan doorsturen om familie en vrienden jaloers te maken )