Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deore FH-M530 - Forum Wereldfietser

Deore FH-M530

Wie van jullie kan mij helpen bij het volgende?

Bij het verwisselen van mijn cassette loop ik tegen het volgende aan. Ik heb een rubber (stof-) ring en een metalen ring die daar precies in valt maar ik weet niet of ik ze in de juiste volgorde en richting terug plaats. Zie bijgesloten foto.

Mijn vragen zijn:
1) plaats ik ze op deze manier in de juiste manier terug?
2) hebben deze beide ringen uberhaupt gezamelijk een functie? De rubber ring valt namelijk helemaal diep weg in de hub en de metalen ring rust op de andere ringen/rubbers die om de as vallen.
3) Moet ik hier ook een likje vet op aanbrengen?
4) Wat is het nut van deze rubber ring?

Alvast bedankt voor de hulp.
IMG_20230418_121455.jpg
Heb je hier wat aan?:

Uiteraard vet aan doen. Uiteraard alles in de originele volgorde; bij Shimano zijn ze best wel slim.

Volgende keer de body niet uit elkaar halen.
Had ik al gezien maar daar komen de bewuste ringetjes niet aan de orde...
Ik denk dat het om deze ringetjes gaat, dus lijkt het me dat ik ze in de juiste volgorde en richting terugplaats.

Vraag ik me nog steed af wat het nut van item 14 is. Misschien valt de lockring van de casette daarin en sluit zo de boel af....?
Capture.JPG
Bronsky schreef:
di 18 apr, 2023 12:55
Had ik al gezien maar daar komen de bewuste ringetjes niet aan de orde...
Zijn dat niet de keerringen van de andere kant van de naaf?
[/quote]

Zijn dat niet de keerringen van de andere kant van de naaf?
[/quote]

Andere kant van de naaf heb ik niet los gehad... Denk het niet dus...
Volgens mij moet het meest linker ding andersom. Hoe het middelste moet weet ik niet. Hij ziet er uiteindelijk zo uit:
Afbeelding
Bronsky schreef:
di 18 apr, 2023 12:59
Ik denk dat het om deze ringetjes gaat, dus lijkt het me dat ik ze in de juiste volgorde en richting terugplaats.

Vraag ik me nog steed af wat het nut van item 14 is. Misschien valt de lockring van de casette daarin en sluit zo de boel af....?

Capture.JPG
Als het rubber is dan is dat om vuil buiten te houden