Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een landje met pakweg 23 miljoen fietsen en 2 miljoen honden - Forum Wereldfietser

Een landje met pakweg 23 miljoen fietsen en 2 miljoen honden

Fietser en hond
In ons kleine landje met pakweg 23 miljoen fietsen en twee miljoen honden is het onvermijdelijk dat fietser en hond elkaar af en toe tegenkomen. Meestal gaat dat goed, soms ook niet. Aan beide kanten zijn er soms frustraties, maar iets meer kennis van zaken kan misschien voor wat ‘ontheikeling’ zorgen.
Een leuk artikel voor de actieve fietser.

https://www.fietsactief.nl/2023/04/11/h ... r-de-hond/
hond.JPG
Ik heb nooit problemen met loslopende honden. Het zijn aangelijnde versies waarbij het het vaakst bijna mis gaat.
Ik fietste ergens in de buitengebieden van Amsterdam-Noord, kwam daar een vervaarlijke pitbull tegen. Weliswaar aangelijnd, doch kwam-ie op mij af en ik verstopte me in het riet.
Dat was hier ongeveer: https://www.google.nl/maps/@52.3883072, ... 376!8i2688
Hond in zicht? Snelheid minderen
Dan moet ik te vaak mijn remblokjes vervangen, namelijk zelden geen hond in zicht.
Is deze post een poging om ons naar een website te lokken van een commerciële aanbieder van 'fietsnieuws' en wat extra views te genereren voor die website zodat een letselschadekantoor blij wordt?

In het artikel staat een stuk text over letselschade, met een quote van Mark XXX, letselschadeadvocaat bij YYY Advocaten. Het artikel bevat een link naar een artikel dat expliciete reclame bevat voor (en geschreven is door) datzelfde letselschadekantoor YYY. Waarschijnlijk dus betaalde content. Maar dat wordt uit het eerste artikel niet duidelijk.

Op die fietsnieuwswebsite is het artikel over honden gratis, maar zitten veel andere artikelen achter een betaalmuur.

Het valt me verder op dat er geen goede informatie wordt gegeven over de missie en redactie van het tijdschrift.
En ik stop altijd voor katten, het maakt m'n fietsdag goed als ik ze heb geaaid of op m'n armen opgepakt. Hier in Zweden.
DSC02171.jpg
ben ooit in Belgie een keer over een hond heen gereden op de racefiets met een gangetje van 40km/u
Die hond schoot de weg op om mijn maat te pakken te nemen maar had mij niet gezien.
Toen ik achterom keek rende de hond heel hard weg.

Ik vind loslopende honden onbetrouwbaar, al zo vaak een hond achter me aan gehad, dat ik een sprintje moest trekken.
Een hond moet luisteren naar zijn baas anders aan de lijn, 2x roepen naar een hond is 1x te veel. :D
ik vind het positief dat het artikel er op wijst dat niet alleen het baasje van de hond een verantwoordelijkheid heeft.
en ik vind (loslopende) katten en wat die aanrichten (schijten in andermans tuin en vogels opeten (en geen twee of drie...)) een nijpender punt.
Leon schreef:
vr 14 apr, 2023 11:38
Het zijn aangelijnde versies waarbij het het vaakst bijna mis gaat.
Vooral die met een vislijn van 10 meter, waarbij de eigenaar aan de ene kant van de weg loopt en de hond aan de andere kant.

Overigens wel regelmatig last van loslopende honden, vooral die van het type "grote pozerhond van iemand die schijt heeft aan de samenleving".
Fedor schreef:
vr 14 apr, 2023 18:15
pozerhond
??
Fedor schreef:
vr 14 apr, 2023 18:15
Overigens wel regelmatig last van loslopende honden, vooral die van het type "grote pozerhond van iemand die schijt heeft aan de samenleving".
Afgelopen zomer waren we in Engeland.
Daar is het aantal honden ten opzichte van het aantal inwoners veel groter dan in Nederland (schatting)
Daar is het aantal welopgevoede hondenbezitters en dito honden veel groter dan in Nederland (perceptie)
Leon schreef:
vr 14 apr, 2023 19:05
Fedor schreef:
vr 14 apr, 2023 18:15
pozerhond
??
Gecoupeerde pitbull, dobermann, rottweiler etc…

Vrijwel altijd in de buurt van grote steden overigens.
JandeFietser schreef:
vr 14 apr, 2023 15:31
ben ooit in Belgie een keer over een hond heen gereden op de racefiets met een gangetje van 40km/u
Die hond schoot de weg op om mijn maat te pakken te nemen maar had mij niet gezien.
Toen ik achterom keek rende de hond heel hard weg.
Begrijp ik het nou goed dat met 40 km/h over een hond gefietst bent en dat niet gevallen bent?
LHTJoost schreef:
za 15 apr, 2023 07:04
JandeFietser schreef:
vr 14 apr, 2023 15:31
ben ooit in Belgie een keer over een hond heen gereden op de racefiets met een gangetje van 40km/u
Die hond schoot de weg op om mijn maat te pakken te nemen maar had mij niet gezien.
Toen ik achterom keek rende de hond heel hard weg.
Begrijp ik het nou goed dat met 40 km/h over een hond gefietst bent en dat niet gevallen bent?
Ja, dat begrijp je goed, bonk, bonk dat is wat ik voelde, ik kwam een stukje omhoog maar lande weer op twee wielen, ik heb ook niet geremd, ben ook niet terug gereden om te zien hoe het met de hond afgelopen is, achteraf misschien niet helemaal ok, maar dat was op dat moment het beste.
Is ook het advies als je motor rijdt en een onverwachte hindernis opduikt: niet remmen maar juist wat gas geven. Moest je toepassen met over een autoband te rijden.
Zo heb jij deze techniek wel prima toegepast. Alleen beetje jammer voor de hond misschien.
Meneer Zwijn schreef:
zo 16 apr, 2023 09:12
... Alleen beetje jammer voor de hond misschien.
Dan kan het baasje van de hond naar de letselschadeadvocaat die genoemd wordt op de website waarnaar de link verwijst.