Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Middelste voorblad triple versleten: vervangen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Middelste voorblad triple versleten: vervangen

Bij een crankstel hoort een vaste trapaslengte, de combinatie van crankstel en trapas (met de juiste lengte) zorgt voor de correcte kettinglijn.
Leesvoer: https://www.m-gineering.nl/kettinglijn.htm
Dat is wel juist, maar Shimano heeft de combinaties op zijn minst tweemaal gewijzigd. Korte trapas en veel dish in het crankstel en andersom.En dan is er nog het nogal magere bereik van de 7v voorderailleur. Ook 8v en 9v voorderailleurs zullen die klus (veel beter) klaren. En die zijn nog te koop...
Daarom dus weer een 22,32,42 kopen, dan gaat niks mis.
We weten hier niet of de hele fiets het waard is, al is het feit dat alleen het middenblad gebruikt is iets positiefs: dat wijst op geen bergen, nooit hard gefietst, alleen saaie kilometers en weinig onderhoud of smering. Dat klinkt negatief maar soms zijn dat de mooiste opknappers.
Het grote blad is ook versleten en de kleine ook duidelijk gebruikt, ik denk dat deze fiets juist behoorlijk is gebruikt, alleen niet in de bergen.

Vergeet niet ook de ketting en de cassette te vervangen, die zullen ook versleten zijn.
Aanbevolen trapas en crankset besteld. Oude worden samen met cassette en ketting vervangen. Die voorbladen hebben best wel wat gezien . Ook heuvels en bergen. Daarnaast veel woon werk verkeer. Vandaar de grootste slijtage op het middelste blad denk ik. Dank voor de adviezen!
Als je het niet weet, dan kun je toch gewoon naar een goede fietsenmaker gaan?
Maar het arbeidsloon en de onderdelen prijzen zijn dan al snel zo hoog dat de operatie oneconomisch dreigt te worden.
Als al mijn reparaties niet economisch zouden zijn dan hield ik geen fiets meer over :lol: