Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kaarten op gps zetten, gpx-files op gps - sverigeleden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

kaarten op gps zetten, gpx-files op gps - sverigeleden

_Peter_ schreef:
vr 16 jul, 2021 10:02
egopro schreef:
vr 16 jul, 2021 07:55
_Peter_ schreef:
do 15 jul, 2021 19:45
Stuur maar een pb als het nodig is.
Mijn vermoeden is dat het met de “naming convention” of “Identifier” te maken heeft. Iets wat in beide kaarten die je probeert te installeren gelijk is maar wat niet identiek hoort te zijn.
Ik denk ook dat ze beide dezelfde naam hebben, in theorie zou je dan bij het kopiëren een melding moeten krijgen of je een bestaand bestand wilt overschrijven. Maar zonder glazen bol is het gissen.
True that, maar ik weet ook niet per se of het om de bestandsnaam gaat, de Garmin kijkt naar de naam in de file en de TYP_ID in de IMG file. (zover ik het begrijp)
Geen idee waar Sabien de kaarten heeft gedownload maar ik vermoed dat België en Nederland hetzelfde ID nummer hebben waardoor er slechts één zichtbaar is.

Ga niet met Basecamp aan de slag, dat duurt veel te lang. Het beste kan je mijn Europakaarten downloaden:
https://ftp.nluug.nl/maps/openfietsmap/ ... index.html

Je hebt N_GPS.zip, W en C nodig. Pak ze uit op je computer en hernoem de gmapsupp.img's bijv. n.img, w.img en c.img.
Kopieer de drie img bestanden naar je sd kaartje in de garmin map; verwijder evt eerst alle andere img bestanden die op de sd kaart staan om dubbele kaarten te voorkomen.

En als je wilt controleren of ze allemaal zichtbaar zijn, zoom dan ver genoeg in. Als je uitzoomt zie je alleen de basiskaart.
Javawa device manager al geprobeerd?

Ik zie dat je al weg bent...prettige vakantie
Beste fietser,
Is er iemand in Utrecht of omgeving die mij ( evt tegen betaling) kan helpen om kaarten van Europa open fietsmap op mijn Garmin Oregon 600 ( Micro SD) te zetten? Na velen pogingen lukt het me
niet. Ik kan langskomen met mijn laptop en micro sd kaartje. ZIP bestanden zijn al uitgepakt
Het gaat om 3 kaarten:
EU 2023 W GPS, EU2023 SE GPS. EU 2023 C GPS.
Ik fiets van Basel naar Rome.
Hartelijke groet,
Yvonne
Utrecht
Yvonne S schreef:
di 11 apr, 2023 15:33
Beste fietser,
Is er iemand in Utrecht of omgeving die mij ( evt tegen betaling) kan helpen om kaarten van Europa open fietsmap op mijn Garmin Oregon 600 ( Micro SD) te zetten? Na velen pogingen lukt het me
niet. Ik kan langskomen met mijn laptop en micro sd kaartje. ZIP bestanden zijn al uitgepakt
Het gaat om 3 kaarten:
EU 2023 W GPS, EU2023 SE GPS. EU 2023 C GPS.
Ik fiets van Basel naar Rome.
Hartelijke groet,
Yvonne
Utrecht
Beste Yvonne,

Volg deze link https://downloads.europafietsers.nl/ove ... sd_win.pdf en volg dan de aanwijzingen op.

Jan
@Yvonne: in feite met de handleiding/link die Hilver geeft zou je er uit moeten komen.
Belangrijkste is dat elke afzonderlijke kaart in het uitgepzkte zip-bestand dezelfde naam heeft: gmapsupp.img. Dus die moet je van te voren een eigen naam geven of 1 voor 1 kopieren in de juiste map en dan hernoemen.
Ander aandachtspunt wellicht: is het een nieuwe sd-kaart of een al eerder gebruikte kaart in je Oregon 600 ?
Bij nieuw: de sd-kaart moet FAT32 geformatteerd zijn en grootte maximaal 32 Gb. Daarnaast een snelheidsklasse van 4 tot max. 10 om goed te werken in je gps.

(wellicht nog een ander aanpak: als het alleen de route/track van Basel-Rome is, dan heb je veel kaartdelen van die 3 kaarten niet nodig. Heb je een track/route dan zou je de gehele kaart van OFM-Europe op je computer kunnen zetten en via Mapsource de track/route kiezen en dan kaartdelen langs de route selecteren, eventueel nog wat extra kaartdelen selecteren, en dan die gekozen kaart als 1 geheel (1 kaart) naar je gps verzenden. Via Basecamp/Mapinstall kan het ook, maar dan moet je op de gok de kaartdelen selecteren)
Dank voor de tips! Ik ga het weer proberen. Het lijkt zo simpel. Groet,Yvonne