Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1464 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34238 berichten
Correct Poppink, aan jou de beurt.
Terug naar Twente.
DSC_0047.JPG
Wil je rustig een zoekplaatje schieten, loopt er een fazant door het beeld!
En ik zeg niks van de verstikkende lucht op eerste Paasdag.
Je blijft aan het leren in dit topic: "stroomkast kunst". Heb er ondertussen heel wat gezien maar niet één met twee duikers.

En die fabriekspijp met tekst ben ik ook niet tegengekomen in Twente.

Ga nu wat anders doen.
Inderdaad, ik kon het ook niet vinden.
Nog even: gezien de platen voor het kastje kan het ook een gemaalkast zijn maar dat helpt me ook niet verder.
Die fabriekspijp.
Dat is wel degelijk een aanknopingspunt.
Klopt. Ik zocht op "schoorsteen twente" en kwam al vrij snel een schoorsteen met daarop "bleekerij" tegen. Die bleek in Bleekelo....eh... Boekelo te liggen. Daarna bleek het een kwestie van op de kaart een paar kilometer naar het zuiden afzakken, et voilà.

Oude Deldenerweg
https://maps.app.goo.gl/qnmAhfzPzgMKVWrv5
Inderdaad; vlak bij Boekelo.
De schoorsteenpijp van de Boekelose Stoomblekerij, die het patent had op Boeklon kaftfolie.
Ga je gang Willem.
Neue Aufgabe:
klimop-01.jpeg
Sorry, kan het niet laten.
Waterstraat 's Hertogenbosch.
👍.........
DSC_0050.JPG
Hint: Het huis was voorheen van de directeur van de Boekelose Stoomblekerij.
Zeker en vast!
Jij bent weer RIH.

De HINT kan je lezen door een aantal malen met Ctrl-+ de lettergrootte te wijzigen of door de tekst te kopiëren en vervolgens in de zoekregel van je browser te plaatsen.
Zonder hint was ik niet gaan zoeken. Huis de Weele.
En hier dan weer de volgende raadplaat.
35.JPG
Ruik ik Amsterdam? De stad van fanatieke sloopvraatzucht. Gaan die twee karakteristieke monumentale panden rechts ook plat? Op deze website https://www.amsterdamsloopt.nl/ is dit niet terug te vinden. Deze website gaat niet verder terug dan 2012, want het lijkt me een wat oudere foto, gezien het oude kenteken 35-BZ-PJ van die rode bestelwagen. Niet meer na te trekken bij RDW. Dat er 023 (Haarlem) op de rode bakken staat, is nog geen bewijs. Haarlem en Leiden hebben geen tramlijnen.
Poppink schreef:
ma 10 apr, 2023 23:53
Ik heb je raadplaatjes teruggekeken RIH ........
Daarbij bemerkte ik dat er een flink aantal tussen zitten waar ik m'n tanden op heb kunnen stukbijten.
Dat geldt ook voor deze.
Er is veel gesloopt rond het Waterlooplein, maar toen waren er nog geen fietsstroken.
Ik zou het willen zoeken in de omgeving van Kinkerstraat, zeg maar vanaf de Nassaukade richting Kostverlorengracht.
Op de Haarlemmerdijk loopt geen tram.
Marnixstraat veel te nieuw.
Rozengracht heeft bomen.
Weteringschans te luxe.
Van Woustraat, nee.
Die ronde balkonnetjes, Oost? Omgeving Tropenmuseum?
Richting Oost ken ik eigenlijk niet zo goed.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 12 apr, 2023 00:06
Dat er 023 (Haarlem) op de rode bakken staat, is nog geen bewijs. Haarlem en Leiden hebben geen tramlijnen.
033 staat er, Smink zit in Amersfoort, maar daar is het niet.
Poppink schreef:
di 11 apr, 2023 23:13
... De HINT kan je lezen door een aantal malen met Ctrl-+ de lettergrootte te wijzigen ...
Dan veronderstel je dat iemand met een Windows toetsenbord aan het spel deelneemt.

Er is een eenvoudiger, universele oplossing: gebruik de quoteknop. Of zet de hint niet in superkleine letters.

Ontopic:
Geen idee waar het slooptafereel is.