Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Oostenrijk - Forum Wereldfietser

Naar Oostenrijk

Hallo,

Als beginnende trekkers zouden wij, mijn vriendin en ik, dit jaar een fietstocht naar Oostenrijk willen maken, meer bepaald richting Ötztal. Het eerste boekje van Reitsma's route naar Rome ligt hier al voor me, maar het tweede buigt al na 1 dag af richting Italië en dus niet meer de richting die wij uitmoeten. Kan er misschien iemand die deze tocht al gemaakt heeft, mij de routebeschrijving geven van het deel in Oostenrijk (ik denk tot Lindau, dan buigt de route af). Ik vind het een beetje stom hiervoor nu een heel boekje aan te schaffen.

Alvast bedankt.

Groetjes,

wannes
Hallo,

Ik kan je niet blij maken met deel 2 van Reitsma's route, maar ik heb wellicht een interessante optie voor je.

Vorig jaar hebben mijn vriend en ik de Via Claudia Augusta gevolgd. Deze route loopt van Donauworth via Fussen, Landeck Lermoos naar Bolzano en Trento. Je passeert de Fernpass en de Reschenpass. Een kaartje van de route vind je op Esterbauer.com.

Groeten,
Agnes

Hoi,

Misschien niet helemaal leuk, maar kopiëren in de (plaatselijke) bibliotheek kan je vast een heel stuk opweg helpen :D

Veel plezier!
Gudrun

Juist, of pak een kaart, bekijk de kleine weggetjes en bepaal je eigen route! Is heel erg leuk om dit voor te bereiden, fantaseer alvast over wat je allemaal tegen kunt komen, ga het avontuur tegemoet!

Campings of hotelletjes?

Veel plezier in ieder geval! ;)

In Oostenrijk heb je ook een aantal bewegwijzerde fietsroutes, zie
http://homes.tiscover.com/project/radto ... ex_en.html voor een interactieve kaart.
Hier een .pdf met de routes vanaf Lindau door Oostenrijk ....

http://www.radtouren.at/sixcms/media.ph ... urenNL.pdf

Zelf heb ik de route van Reitsma 2 jaar geleden gereden en ben toen met alleen boekje 1 ook naar Bregenz gekomen .... van daar af inderdaad zelf mijn weg gezocht.

Bregenz is trouwens de moeite waard om ook iets langer te blijven, ook om de rest van de route uit te stippelen ... je kunt daar volop kaartmateriaal krijgen (VVV) en je weet tegen die tijd ook hoeveel je kunt en hoeveel tijd je nog over hebt.

Campings in Bregenz zullen niet echt vol raken omdat ze dan gewoon een weiland achter de camping 'erbij' open zetten. In hoogseizoen maken ze speciale tent veldjes.

Vooral veel fiets plezier ...

Wouter

Fietsjunks @ (Juist, of pak een kaart, bekijk de kleine weggetjes en bepaal je eigen route! Is heel erg leuk om dit voor te bereiden, fantaseer alvast over wat je allemaal tegen kunt komen, ga het avontuur tegemoet! )

Is bovenstaande iet te avontuurlijk ....
Tik dan in Google de diverse plaatsnamen in met het woord fiets/ fahrrad/ bicycle......en laat je verbazen over de informatie die je dan krijgt van andere wereldfietsers die er al waren......allemaal pure voorpret zonder boekje. :wink:


Veel plezier!

Blanche

hartelijk dank voor de informatie. Ik weet niet of ze de boekjes hier bij ons (België) in de bib gaan hebben, zal eens gaan kijken.

Ik zal nog eens goed moeten zoeken op esterbauer.com want zo direct vond ik het niet, toch bedankt.

Nu nog fietsen vinden anders zal er niet veel fietsplezier te beleven zijn. :D

wannes

fietsjunks schreef:Juist, of pak een kaart, bekijk de kleine weggetjes en bepaal je eigen route! Is heel erg leuk om dit voor te bereiden, fantaseer alvast over wat je allemaal tegen kunt komen, ga het avontuur tegemoet!

Campings of hotelletjes?

Veel plezier in ieder geval! ;)
²

Je eigen route bepalen is inderdaad zoveel leuker dan een geijkte fietsroute te volgen. En mocht de tocht dan toch tegenvallen, aan de voorbereiding zul je veel meer plezier beleeft hebben dan met zo'n fietsboekje.