Additionally, paste this code immediately after the opening tag: BOB Yak aan Tandem - Forum Wereldfietser

BOB Yak aan Tandem

Hallo fiets maatjes,
Wij hebben een Tandem KOGA Twintraveller.
Mijn vraag is het mogelijk om een BOB YAK 28" Bagagekar erachter te koppelen zonder problemen?
Je hebt er een derailleurbeschermer vlak bij de Quickrelease..zit deze niet in de weg?
Graag zou ik wat ervaringen horen omtrent deze combinatie...
:)
irmaheeren schreef:Hallo fiets maatjes,
Wij hebben een Tandem KOGA Twintraveller.
Mijn vraag is het mogelijk om een BOB YAK 28" Bagagekar erachter te koppelen zonder problemen?
Je hebt er een derailleurbeschermer vlak bij de Quickrelease..zit deze niet in de weg?
Graag zou ik wat ervaringen horen omtrent deze combinatie...
:)
Mogelijk zit die derailleurbeschermer in de weg, maar deze is ongetwijfeld demontabel. De TT heeft verder (voor zover ik weet) standaard een Tubus drager. Als de bevestigingspunten daarvan dicht bij de achteras zitten - zoals bij onze Santos tandem - dan kan het zijn dat de BOB niet past door de dikke buizen van de drager. Mocht zich dit voordoen, dan zijn er twee oplossingen: de bagagedrager verplaatsen (met wat strips en bouten en moeren lukt dat aardig) of een eenvoudig dragertje zonder dikke onderbuizen monteren. Dat kan een licht exemplaar zijn, want je neemt immers een Bob Yak mee voor de bagage.