door
robhuls » di 03 mei, 2022 08:44
Uit een heel andere hoek, ik kan de reisvideo's op GCN (Global Cycling Network) ook erg waarderen. In het verleden kwamen die gratis op Youtube terecht (tussen als het roadie geweld op dat kanaal), tegenwoordig zitten ze op hun betaalde platform. Ik heb daar een abonnement op en je vindt er onder meer video's van Jenny Graham, Mark Beaumont, Josh Ibbett en Simon Richardson. Allemaal bike packing. Het is professioneel gemaakt, ze zijn niet aan het fietsen en maken een video, maar gaan daar naar toe om een film te maken over fietsen. Er zit daardoor veel meer verhaal in, maar het is wel een betaald platform (en uiteraard zit er ook wat sponsering in voor bijvoorbeeld de fietsen).
Een beetje aan het randje van dit draadje, series als 'Dwars door de lage landen' op de NPO zitten ook in deze hoek. Ook daar zie je dat het duidelijk geproduceerd wordt, waardoor er meer verhaal in de afleveringen zit. Ik ben fan van dit soort programma's, als er nog goede suggesties zijn op de streaming diensten hou ik me aanbevolen. Er staan er een paar op Netflix, maar wat ik daar tot nu toe van heb gezien vond ik niet echt netflix waardig, de GCN video's vind ik heel veel beter.