Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koepel- of tunneltent ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koepel- of tunneltent ?

Headley schreef:
zo 02 apr, 2023 20:00
DeFiets schreef:
za 01 apr, 2023 23:44
Nordisk Oppland verkiezen.
Waarom? Omdat ik die zelf heb :wink: , in de 3 persoons uitvoering. Vorig jaar gekocht ter vervanging van een soortgelijke tunneltent van NorthFace.
We hebben ruim voldoend tenten gezien en ook nu was de conclusie dat een tunnel ons het best past.
Ik ga ervan uit dat jullie met twee zijn, en dus de 3-persoons kiezen?
Ik ga alleen, dan lijkt een 2/p ruim voldoende.
Klopt, 2 personen in een 3 persoons tent (in de NF ook wel samen met mijn dochtertjes geslapen).
Prima keuze hoor. Je kan vaak al 90% van de windproblemen oplossen door de tent op een goede luwe plek op te bouwen. Maar je doet er goed aan om rekening te houden dat dit niet altijd het geval zal zijn.

Let wel dat er in Noorwegen ook op diverse plekken berghutjes zijn langs de nationale paden kijk eens op de site van de DNT mocht er echt noodweer zijn. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat je snel in de problemen zal komen.

In mijn eerste wandeltocht door Noorwegen (zware onderschatting van mijn kant, als onervaren leek toen nog in 1995 zonder budget (pre internet info e.d.)) kwam ik wel in de problemen met mijn zomertentje. Bleek wat minder waterdicht dan gehoopt en ook het opzetten was wat problematisch op rotspartijen net zoals de windvastheid. Tot overmaat van ramp was een deel van de route weggespoeld vanwege de vele regen. Toen ook een nacht in een DNT hut gebivakkeerd om de spullen weer droog te krijgen.