Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Europa fietsroute - Forum Wereldfietser

Europa fietsroute

Wie kan er wat vertellen over de do's en dont's van de volgende fietsroute:
Napels - Rome- Pisa - Florence - Bologna - Genova - Nice - Cannes - Canyon du Verdon - Grenoble - Geneve - Bern - Basel - Strasbourgh - Trier - Aken - Maastricht - Nijmegen.
We willen hier 5 weken over doen en we zijn benieuwd of jullie nog aan- of afraders hebben over deze route.. of zijn er mooiere routes te maken?

Ik weet niet of je via routes zou willen fietsen. Je zou vanaf Rome natuurlijk met een route naar huis kunnen fietsen. Er zijn er twee!

Maar een aantal stukken dat jullie gaan fietsen komen ook in een route voor:

Tussen Rome en florence zou je onbegrensd fietsen van Amsterdam naar Rome deel 3 kunnen gebruiken. Erg mooi stuk en ik denk dat het moeilijk is om zelf een betere route te kunnen verzinnen. Met genoeg tijd zou ik ook langs Perugia en Assisi gaan. Prachtige steden. Als je gaat kamperen vergeet dan ook vooral de stadscamping van Florence niet. Deze heeft echt een prachtige lokatie! (is wel wat druk:()

Tussen Geneve en Basel zou je ook via de Jura route kunnen fietsen. Zowizo zijn er genoeg mogelijkheden qua routes. Klik

Ook vanaf basel zou je weer de route naar rome kunnen nemen.

Ik denk dat het een hele mooie route is. Italie is geweldig om te fietsen. De franse Alpen gaan wij dit jaar ook naar toe dus daar verwacht ik ook veel van. Zwitserland is een beetje saai maar fietst wel lekker. En van Basel naar huis vonden wij eigenlijk ook verassend mooi.
Bike for Health/maarten schreef:Wie kan er wat vertellen over de do's en dont's van de volgende fietsroute:
Napels - Rome- Pisa - Florence - Bologna - Genova - Nice - Cannes - Canyon du Verdon - Grenoble - Geneve - Bern - Basel - Strasbourgh - Trier - Aken - Maastricht - Nijmegen.
We willen hier 5 weken over doen en we zijn benieuwd of jullie nog aan- of afraders hebben over deze route.. of zijn er mooiere routes te maken?
ff off topic
Ik zie op je site staan: "Het bestuur van de stichting bestaat uit 3 mensen" maar er staan wel 4 foto's (met namen en functies) bij!!
:wink:

Dank je giantus!

Perugia en Assisi gaan we zeker in ons achterhoofd houden!
De camping in Florence lijkt ons ook leuk! We gaan alleen proberen zo veel mogelijk in de natuur proberen te overnachten, maar voor de afwisseling is dit denk ik ook wel wat!

Wat vond je eigenlijk saai aan zwitserland dan? Welke stukken zijn minder mooi? Want ik heb daar juist wel veel moois gezien...(ben twee jaar geleden van Allkirch naar Bern en via de Simplon naar Dommodossola Italië ingefietst! Super mooi!

Hej Michaël,

Ik zag het laatst ook inderdaad na het veranderen van de website...aangezien ik geen computerwonder ben verander ik dit over een tijdje wel even wanneer er meer aanpassingen gedaan kunnen worden..

Haha wel oog voor detail hoor!

Hoi,

De westkust van Italië schijnt 's zomers verschrikkelijk druk te zijn met Italianen, misschien kunnen jullie op dat stuk beter door het binnenland fietsen, inderdaad bijvoorbeeld (ongeveer) volgens de route van Benjaminse (of Reitsma).

Alvast veel succes toegewenst,
Gudrun

Stop een of twee dagen in Straatsburg, dit is een fantastische stad met allemaal leuke steegjes, straatjes en pleintjes.

Fiets na Straatsburg wellicht door Luxemburg, en de Oostkantons van België.

(Trier en omgeving ken ik niet, maar de Ardennen zijn fantastisch)

Groet, Hans