Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gebroken spaak! - Forum Wereldfietser

gebroken spaak!

Beste allemaal,
recent ben ik uit Frankrijk terug gekomen met voor de 2e keer een gebroken spaak in het achterwiel. Dit wiel is voorzien van een Rohloff naaf waar ik erg tevreden over ben. :lol: :lol: :D :D :D
Het spaak patroon is 3x over gespaakt waardoor de spaak niet in lijn van de nippel staat. Deze is dus ook bij de nippel gebroken. :oops: :( :( :(

Nu vraag ik me af of het opnieuw spaken 2x over de oplossing is? :)
De spaak komt dan meer in lijn met de nippel.
Is er iemand die me hier zijn of haar licht over kan laten schijnen? :o

met vriendelijke (lig-)fietsgroet, :)

Menno

Zelfde ervaring in 2005.

Kijk eens in dit forum op:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2517

Probleem is nu, voor mij, voorbij...

Groeten van Wim
menno schreef:Beste allemaal,
recent ben ik uit Frankrijk terug gekomen met voor de 2e keer een gebroken spaak in het achterwiel. Dit wiel is voorzien van een Rohloff naaf waar ik erg tevreden over ben. :lol: :lol: :D :D :D
Het spaak patroon is 3x over gespaakt waardoor de spaak niet in lijn van de nippel staat. Deze is dus ook bij de nippel gebroken. :oops: :( :( :(
RTFM
Nu vraag ik me af of het opnieuw spaken 2x over de oplossing is? :)
De spaak komt dan meer in lijn met de nippel.
Is er iemand die me hier zijn of haar licht over kan laten schijnen? :o

met vriendelijke (lig-)fietsgroet, :)

Menno
Je fietsenmaker is zeker vergeten de goede lengte spaken mee te bestellen en heeft toen maar wat uit de kast gepakt. Of zit al 150 jaar in het vak en heeft dus geen handleiding meer nodig ;)

print de Rohloff handleiding, pagina 55, waar keurig staat dat kruis 3 verboden is
lijm de desbetreffende passage op een honkbalknuppel
gebruik dit om je fietsenman uit te leggen dat hij de de boel maar over moet doen, en nu wel goed

:D :D :D