Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets en banden keuze? - Forum Wereldfietser

fiets en banden keuze?

beste wereldfietsers

ik ga per okt tm half dec van Tanzania naar Zuid-afrika fietsen
mijn reisgenote heeft een MTB scott fiets met een alu frame is dit voor die reis sterk genoeg?
verder denk ik erover om magura hs 33 remmen erop te zetten is dit aan te raden?
wie heeft ervaring met de banden keuze in dat gebied en in deze periode van het jaar?
heeft er iemand ervaring met DOC blue anti lek (vloeibare latex) op reis

dit waren voorlopig een paar vragen, mischien komen er binnenkort meer??
alvast bedankt

bert van tongeren
birdy1 schreef:beste wereldfietsers

ik ga per okt tm half dec van Tanzania naar Zuid-afrika fietsen
mijn reisgenote heeft een MTB scott fiets met een alu frame is dit voor die reis sterk genoeg?
Scott & Alu dekt alles van 1800 gram (ok) tot 1040 gram (kun je schudden)

verder denk ik erover om magura hs 33 remmen erop te zetten is dit aan te raden?
prima dingen, maar ik zou wel een 1e hulpsetje meenemen en een keer thuis oefenen
heeft er iemand ervaring met DOC blue anti lek (vloeibare latex) op reis
tenzij je door gebieden met veel dorens gaat zou ik dat soort spul niet gebruiken, want gewoon plakken wordt lastig

Wij fietsen al jaren met Swalbe Marathon XR. Azie, Africa, Noord Amerika. Banden zitten er nu 5 jaar op en meer dan 15000 km gereden. Nog NOOIT een lekke band gehad. Ze zijn wel zwaarder maar ik vind het de wat waard om geen lekke band te hebben. Zowel voor asfalt als voor off road goed te doen. Als je voornamelijk off road gaat rijden raad ik de wat bredere versie aan.