Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GATES RIEM - Forum Wereldfietser

GATES RIEM

Hallo allemaal,

Vandaag is de Gates CDN riem voor de tweede keer kapotgegaan ( lag er ongeveer 6 maanden op).
Ik ben nu dus aan het denken om een CDX riem op te leggen, mijn fiets is een Trek District 3 Equipped 2021

Advies is meer dan welkom!!
CRAZY CYCLIST 80 schreef:
do 09 mar, 2023 12:31

Advies is meer dan welkom!!
Even de caps lock uitzetten bij een topic titel ;)

Verder behoort een riem langer dan 6 maanden mee te gaan op een fiets van 2 jaar oud, dus ik zou vooral eens in overleg gaan met de fietsenwinkel waar 'ie door geleverd is en/of in onderhoud. Best kans dat er iets niet goed zit wat maakt dat je zo'n korte levensduur hebt. Natuurlijk kun je wel een CDX riem monteren, maar als er iets fout zit dan gaat die ook gewoon stuk.
Zoals Jurr zegt, de riem gaat stuk doordat er iets niet goed is, dak kan de uitlijning zijn of een krom voorblad of speling op de trapas of versleten tandwielen.
De CDX riem is zeker beter en sterker dan de CDN maar als er iets niet goed is gaat hij ook kapot.
Zes maanden is kort als voor normaal gebruik maar mijn eigen ervaring met een CDN riem is iets van 14 maanden voor 2x9 km woon-werk verkeer dus bij bovengemiddeld gebruik zou 6 maanden me niet verbazen, zo niet dan moet er zoals de voorgaande posters schreven iets mis zijn.

Een CDX riem zal langer mee gaan en is 1:1 compatibel met CDN.
CRAZY CYCLIST 80 schreef:6 maanden
Hoeveel km?
Ik gebruik de fiets bijna iedere dag voor langere afstanden.
Verder heb ik inderdaad ook een nieuw voorblad besteld daar ik denk dat hier inderdaad het probleem ligt.
Als je 25000 km per half jaar fietst is er toch niks vreemds aan de hand?