Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Pagina 14 - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
Bij de app (in de Play Store) staat dat die voor t laatst geüpdatet is op 12 januari 2020. Klopt dat wel?
Of het klopt weet ik niet.
Als ik de site van Archie kijk (App info), lees ik dat minstens 11 keer per jaar de info ververst wordt.
Dan zou 2020 een typefout kunnen zijn.
Ik lees ook dat de app voor Iphone en een ios hoger dan 10.xx problemen geeft wanneer je app versie 1 hebt. Verwijderen en app versie 2 installeren is dan de oplossing.
Dus zeg het maar ....
De wereld staat al een jaar stil :(
De software van de App is inderdaad na 2020 niet meer geupdate. De database met daarin de campings wordt wél regelmatig bijgewerkt, daar gaat het uiteindelijk om.
Meestal volgt zo'n update één of enkele dagen nadat er op de website een nieuwe database geplaatst is.

Dit zijn de actuele gegevens van de App op mijn (Android) smartphone op dit moment:
Screenshot_20210226-213816.png
Hier ook dezelfde versie. Onlangs nog een update van de database ontvangen.

2102 staat mogelijk voor de datum?: jaartal maand.
Bronsky schreef:
za 27 feb, 2021 11:48

2102 staat mogelijk voor de datum?: jaartal maand.
Dat zal het inderdaad zijn. Net weer een update ingelezen in de App, nu is het dus 2103
archie2103.JPG
archie2103.JPG (10.44 KiB) 2066 keer bekeken
I've been using Archie's fantastic files for years and have found two errors so far, one in Italy and one in France. I still have to report them; just do it today ...
There is now also an Android app from archie so that you can navigate to the campsite with your smartphone with Google Maps and easily look at the website of the campsite to check opening dates etc. All this in abroad, of course, only if you have an affordable data plan (there are great).
Ik kom in de app regelmatig campings tegen die niet meer bestaan. Als ik dan in de app op Info -> Camping Feedback tap gebeurt er niets. Ik kan geen feedback invullen (iPhone).

Nog eenvoudiger zou het zijn als je in het 'campingscherm' een melding kunt doen dat de betreffende camping dicht is.

Verder een zeer bruikbare app natuurlijk.
Ook wij zijn helaas deze vakantie meermaals niet meer bestaande campings tegengekomen. Op één dag zelfs drie. Niet leuk om tegen het einde van de dag nog 35km extra te doen exclusief de hoogtemeters. Één camping was al twintig jaar gesloten.
Archie via mail geïnformeerd. Advies is te bellen met de camping. En verder is het ook vrijwilligerswerk.
Wij bepalen liever tegen het einde van de dag wat de camping wordt. In het zuiden hebben we na enkele missers de camping vooraf gemaild. Nu noordelijker gaan we weer op de bonnefooi. Morgen laatste dag alweer :-(
Verder zeer tevreden met de app.
Reinder schreef:
vr 06 aug, 2021 19:47
Ook wij zijn helaas deze vakantie meermaals niet meer bestaande campings tegengekomen. Op één dag zelfs drie. Niet leuk om tegen het einde van de dag nog 35km extra te doen exclusief de hoogtemeters. Één camping was al twintig jaar gesloten.
Archie via mail geïnformeerd. Advies is te bellen met de camping. En verder is het ook vrijwilligerswerk.
Wij bepalen liever tegen het einde van de dag wat de camping wordt. In het zuiden hebben we na enkele missers de camping vooraf gemaild. Nu noordelijker gaan we weer op de bonnefooi. Morgen laatste dag alweer :-(
Verder zeer tevreden met de app.
Archies is een goede app, maar ik probeer altijd wel op een andere manier nog bevestiging te krijgen of een camping open is of nog bestaat. Heeft de camping een website, zijn er recente reviews op Google, Zoover of Eurocampings.nl et cetera. Vorig jaar in Frankrijk bijvoorbeeld waren er wegens de pandemische perikelen nogal wat campings gesloten of gingen ze pas in juli open.
Wellicht een topic afwijkende vraag maar wil niet op voorhand een nieuw topic openen. Bestaat er ook een overzicht van ‘fietsers welkom’ POI campings?
Goede vraag en wat mij betreft een apart topic waard.

Misschien dat Archies er wel voor voelt om z'n vlag toe te voegen, net zoals bijv. "Small Campsites".

Ook een open systeem waar mensen hun ervaringen kunnen delen lijkt me mooi. Zo af en toe komen er topics voorbij waarbij campings genoemd worden waarbij ik dan denk, dat moet ik ergens opslaan, maar dat vraagt natuurlijk eigenlijk om een open systeem.
De domeinnaam van archies is niet meer beschikbaar. Is het gestopt?
Ja, archiescampings.eu werkt niet meer. Ik heb wel nog contact gehad met "Archies" en gesuggereerd het een doorverwijzing te maken naar de App maar daarvoor is niet gekozen.

Het goede nieuws is dat de App nog beschikbaar is en de data daarvoor bijgewerkt wordt. Wat vervallen is is de mogelijkheid om een bestand met alle camping te downloaden.

Zie ook het Archies topic.