Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tracker - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Tracker

Leon schreef:
za 18 feb, 2023 10:02
Het aantal foto-opdrachten waarbij je als fotograaf zelf het onderwerp zelf mag bepalen zijn op zijn minst gering.
Anders geformuleerd: met puur creatieve fotografie was toch al lang geen droog brood te verdienen.

Voor tekstschrijvers zou wel eens hetzelfde kunnen gelden. Hoe moet een bot een stuk schrijven over de huidige situatie in een bepaald land?
Idem ontwerpers. Je bedoelt waarschijnlijk designers, maar zelfs dan. Een goede designer houdt rekening met tal van aspecten voor wat betreft het te maken object zoals gebruik, mechanica, veiligheid, produceerbaarheid en - verguisd - de marketingafdeling.
De wereld verandert en digitaal is alles mogelijk. Mijn stokpaardje. Ontwikkeling waar mensen vraagtekens bijzetten maar er zijn meer voor-dan tegenstanders gaat het gewoon door.
En het mooie van het internet is dat je op een goedkope en eenvoudige manier je talent kan ventileren, zeker voor digitale zaken zoals tekst, beeld stilstaand of bewegend en spraak. De wereld ligt voor ons open.
WimB schreef:
za 18 feb, 2023 10:50
digitaal is alles mogelijk.
Je hebt mijn bijdrage kennelijk niet eens begrijpend gelezen.
Natuurlijk kunnen we genoegen nemen met foto's van verzonnen situaties van twee auto's van het juiste merk die min of meer op dezelfde manier gebotst zijn, waar Mark en Volodimir min of meer correct op staan en kunnen wel een bruidsalbum en -film maken van een trouwerij die niet eens gebeurd is. Maar wat is de zin daarvan?
En dit heeft allemaal te maken met
martinmack schreef:
wo 30 nov, 2022 07:01
een app of een apparaatje waarmee mijn ouders en vrienden mij live kunnen volgen
omdat…?

Groetjes,

Carl
We wijden uit in afwachting van de reactie van TS...
Screenshot_20230218-113132.png
Leon schreef:
za 18 feb, 2023 11:07
.......van een trouwerij die niet eens gebeurd is. Maar wat is de zin daarvan?
Manipulatie, macht.
Direct of indirect.

@Carl heeft wel een punt.
Ik kan bijvoorbeeld op dit moment inloggen op Polarsteps van 2 stel mensen die hun vakanties bijna live delen met een brede kring van vrienden en bekenden.

Ik zie mezelf ineens op een of ander postkantoor in Frankrijk staan om een betaalkaart te incasseren.
Vakantie was destijds afgesneden van het nieuws en afgesneden van thuis zijn.

Ook ik bel op fietstochten vrijwel dagelijks met mijn vrouw.
En tijdens fietstochten staat Google locatie delen altijd aan voor het geval dat mij een ongeluk zou overkomen.
Weten ze in ieder geval waar mijn telefoon het laatst gesignaleerd is.

Track & trace, zowel voor postpakketten als voor mensen.
Carl schreef:
za 18 feb, 2023 11:25
martinmack schreef:
wo 30 nov, 2022 07:01
een app of een apparaatje waarmee mijn ouders en vrienden mij live kunnen volgen
omdat…?
Ik ben niet de TS, maar ik wil daar graag op antwoorden, omdat ik me ook laat volgen.

En dat doe ik enerzijds uit veiligheid: als ik per ongeluk een ravijn in rijdt, of ook al een volledig gegroeide sloot (met bv een infarct, wat in mijn geval niet als vergezocht is te beschouwen), maak ik het spoorzoeken voor mijn familie een stuk makkelijker. Vergeet niet dat de politie niet zomaar GSM zendmasten-data mag uitlezen, en dan nog is dat vrij onnauwkeurig.

Maar het is vooral ook heel leuk voor geïnteresseerden. Ze zien je live over een weg of pad begeven, en met de kaart op satelliet-view en gebruik van streetview kunnen ze zien wat je aan het doen bent. Ik krijg hier vaak hele leuke en enthousiaste reacties op. Voor de volgers gaat jouw tocht dan zoveel meer leven. En dat voelt weer heel goed, als je dagenlang eenzaam door een verlaten (prachtig!) landschap fietst.

Bv bellen doe ik dan ook maar 1x per week of zo; ook met mijn vrouw. Want (vaak) bellen (FaceTimen e.d.) vind ik dan weer afbreuk doen aan mijn gevoel van 'ver weg' en soort van 'onbereikbaar' zijn.
Flix schreef:
za 18 feb, 2023 12:57
Carl schreef:
za 18 feb, 2023 11:25
martinmack schreef:
wo 30 nov, 2022 07:01
een app of een apparaatje waarmee mijn ouders en vrienden mij live kunnen volgen
omdat…?
Ik ben niet de TS, maar ik wil daar graag op antwoorden, omdat ik me ook laat volgen.
Je citeert mij verkeerd, en geeft antwoord op een vraag die ik niet stel.

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
za 18 feb, 2023 14:11
Je citeert mij verkeerd, en geeft antwoord op een vraag die ik niet stel.
Zou idd kunnen, na herlezing van jouw en voorgaande postings.

Maar jouw vraag is toch een beetje gesteld als dit plaatje: zie je een mooie vrouw òf een lelijke heks?
woman.jpg
woman.jpg (19.4 KiB) 258 keer bekeken
En het beantwoorden van de niet-door-jou-gestelde-vraag was om toch weer een beetje on-topic te kunnen komen...

:wink: