Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Velological - Keulen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Velological - Keulen

Poppink volgens mij gaat dat dat plaatje over de dynamo die ze maken, niet over de motor.
eindgebruiker schreef:
vr 17 feb, 2023 08:04
Het ding meet met een sensor hoe snel de velg draait en met hoeveel kracht het op de velg drukt, en past die kracht zo nodig ook aan.
Dat kan ik niet vinden. Ik een van de filmpjes legt de ontwerper van het ding uit dat het ding zichzelf klem zet waardoor de aandrukkracht vanzelf stijgt met de aandrijvingskracht.
Allemaal bekeken.
De youtubefilmpjes en het nieuwsbericht op ebike-news zeggen me niet veel. Je krijgt nergens een werkende motor in beeld, meestal alleen een kletsende man. Uiteraard is het mooi weer, de weg vlak en goed en de fietsen zijn nieuw.
Ik heb de discussie op het pedelecforum grotendeels doorgelezen. Mijn Duits is prima, maar net als op dit forum heb je daar ook populair taalgebruik en tik- en taalfouten. Dan maakt deepl.com er ook niks meer van.
Het aantal ervaringen op het forum is gering. Duidelijk is dat de Velological-aandrijving niet bedoeld is voor beklimmingen of winterweer, daarvoor is de trekkacht bij lage snelheden te laag en krijg je bij vieze of natte bevroren velgen toch problemen. Eén gebruiker maakt melding van stevige aluminiumslijtage op de velg; iets wat de fabrikant zegt dat niet het geval zal zijn. Wel duidelijk is dat het ding het in de regen op normale vlakke weg ook goed doet.
Kortom: goed voor asfaltwegen in de polder maar niet voor vakantiefietsen of MTB's.
Ik was bij velogical in Köln en ze deden mij wat te ‘geheimzinnig’ over hun product.
Daarom bedankt voor het meedenken en de terzake reacties en kritische opmerkingen.
Dit gaat hem - zeker na alle reacties- niet worden voor een bekende van mij.
Edith* schreef:
vr 17 feb, 2023 14:07

Dit gaat hem - zeker na alle reacties- niet worden voor een bekende van mij.
Goed beoordelen of de fiets in kwestie de forse investering van een ombouw naar e-bike waard is.

Voorwielmotoren overslaan, en goed beseffen dat zo'n omgebouwde fiets tweedehands bij een eventuele verkoop er vaak niet meer waard van wordt, eerder minder. Met bijvoorbeeld een voorwielmotor of het niet meer gemaakte GoSwiss zit je namelijk bij een tweedehands aanschaf vooral met de ombouwkosten terug naar niet-electrisch ;)

Dit in tegenstelling tot Pendix, dat lijkt op dit moment nog wel redelijk wat meerwaarde te genereren bij gebruikte fietsen, vast mede omdat Santos en bijvoorbeeld ook Avaghon er ook al een tijdje nieuwe fietsen mee uitrusten.

Hoe dat over een x-aantal jaren zit met teruglopende accu-capaciteit en het ook gebruikt beschikbaar zijn van de nieuwe creaties met in het frame geïntegreerde accu's van bijvoorbeeld idworx, Koga en Santos zou ik zo niet durven zeggen...