Dat kan ik niet vinden. Ik een van de filmpjes legt de ontwerper van het ding uit dat het ding zichzelf klem zet waardoor de aandrukkracht vanzelf stijgt met de aandrijvingskracht.eindgebruiker schreef: ↑vr 17 feb, 2023 08:04Het ding meet met een sensor hoe snel de velg draait en met hoeveel kracht het op de velg drukt, en past die kracht zo nodig ook aan.
Allemaal bekeken.eindgebruiker schreef: ↑vr 17 feb, 2023 08:04Test https://m.youtube.com/watch?v=LGjBFs9qCx0
Test https://ebike-news.de/velospeeder-reibr ... st/189989/
Techniek https://m.youtube.com/watch?v=--DXTN_BrGk
Discussie https://www.pedelecforum.de/forum/index ... nke.28690/
Allemaal in het Duits.
De youtubefilmpjes en het nieuwsbericht op ebike-news zeggen me niet veel. Je krijgt nergens een werkende motor in beeld, meestal alleen een kletsende man. Uiteraard is het mooi weer, de weg vlak en goed en de fietsen zijn nieuw.
Ik heb de discussie op het pedelecforum grotendeels doorgelezen. Mijn Duits is prima, maar net als op dit forum heb je daar ook populair taalgebruik en tik- en taalfouten. Dan maakt deepl.com er ook niks meer van.
Het aantal ervaringen op het forum is gering. Duidelijk is dat de Velological-aandrijving niet bedoeld is voor beklimmingen of winterweer, daarvoor is de trekkacht bij lage snelheden te laag en krijg je bij vieze of natte bevroren velgen toch problemen. Eén gebruiker maakt melding van stevige aluminiumslijtage op de velg; iets wat de fabrikant zegt dat niet het geval zal zijn. Wel duidelijk is dat het ding het in de regen op normale vlakke weg ook goed doet.
Kortom: goed voor asfaltwegen in de polder maar niet voor vakantiefietsen of MTB's.