Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1409 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34327 berichten
Met alle respect voor Martin, maar dit plaatje is zo niet-onderscheidend dat-ie me ongeschikt lijkt voor deze rubriek.
Er is veel water in de nabije omgeving. En NL is heel dichtbij.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 13 feb, 2023 18:00
Er is veel water in de nabije omgeving. En NL is heel dichtbij.
Martin E. van Doornik schreef: Poppink: is niet van de fietstocht uit dat boek ik ben wel vaker in België geweest. Is bovendien bekende omgeving.
Hiermee moeten we het doen? Zoals eerder opgemerkt, de foto bevat niets waarmee ik zou kunnen gaan zoeken.
Dan gaat het ook om: wat is "veel", wat is "nabije", wat is "heel dichtbij" en voor wie is het een "bekende omgeving".

Misschien dan de wegen bij langs gaan die leiden naar een grensovergang B-NL op de route Luik-Maastricht?
Gedaan, maar geen resultaat.
Ik herken niets Jan, maar het zou quasi overal kunnen zijn in België. Er zijn maar weinig plaatsen waar geen duizenden liters water in de buurt zijn.

Gefoeteld: ook Lens komt met heel veel lookalike straatjes maar niet de juiste.
Leon schreef:
ma 13 feb, 2023 21:00
Ik herken niets Jan, maar het zou quasi overal kunnen zijn in België.
Om Martin Amis even te parafraseren: you can put me anywhere in Belgium and I'll tell you where I am: in Belgium.
https://castle-vianden.lu/nl/

'Iedereen' weet dit natuurlijk al, kasteel Vianden, maar ik vind het leuk, de eerste keer dat ik het 'raad' :P
België, veel water, NL dichtbij, jeugdherberg dichtbij.
Daar slaat Google niet op aan.
Ik geef het op.
Dan moet ik me zelf verraden: het dorpje ligt op een eiland.
Dat doet me denken aan de verhalen van Bart van Loo over de Bourgondiërs.
Bart van Loo verhaalt over de Vlaamse kust in de late middeleeuwen en vertelt waaraan dorpen als Westende, Middelkerke en Oostende hun namen ontlenen. Het eiland Testerep.

Bedoel je het eiland Testerep Martin?
Islense/Lille lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Of ligt het op de eilanden tussen Maas en Albertkanaal tussen Lanaye en Hermalle-sous-Argenteau? Ik heb zitten zoeken en het lijkt sprekend maar nergens precies.
Dit was echt een zoekplaatje...
Verdiend HAK!
Typisch een Martinroute om deze lelijke weg te fietsen terwijl er 50 m naar links én 50 m naar rechts autovrije fietspaden langs het water lopen.
Daarom is het voor mij best onbekend terrein ondanks dat ik tientallen keren per jaar vlakbij kom.
Leon schreef:
ma 13 feb, 2023 23:07
LELIJKE weg?

Ik heb me goed voorbereid, hoor. Ik wou gewoon die huizen in lekker rommelige Belgische architectuur fotograferen. Heeft toch wel sfeer. Mooie tuinen. Zou er wel willen wonen. Daarna heb ik wel over het fietspad aan de oostkant verder gefietst, van Maastricht naar Liège. Ik wilde dorpjes eens goed bekijken en niet alleen water en groen. Een mooi glas-in-lood raam? Klik zegt mijn camera.
De omgeving van Eijsden-Lanaye-Visé kwam anders wel heel vaak voorbij in de raad plaatjes....

Inderdaad heeft HAK de volgende foto verdiend!
Volgende;
20230214_083347.jpg
HAK aka Herman schreef:
di 14 feb, 2023 08:34
Volgende;

20230214_083347.jpg
Het haventje bij Laaksum
Martin je hebt me fout geciteerd. Je hebt mijn tekst veranderd en nu lijkt het alsof ik heb zitten roepen. Dat is niet zo. Zou je dat willen corrigeren?
Iedereen mag natuurlijk zelf bepalen wat mooi is, daar heb je natuurlijk gelijk in.
Bronsky schreef:
di 14 feb, 2023 09:06
HAK aka Herman schreef:
di 14 feb, 2023 08:34
Volgende;

20230214_083347.jpg
Het haventje bij Laaksum
Correct, bekend terrein voor jou..?
HAK aka Herman schreef:
di 14 feb, 2023 10:31


Correct, bekend terrein voor jou..?
Min of meer. Twee jaar geleden daar een rustpauze gehouden. Moai plakje!.

Nieuwe opgave.
IMG_20230211_111712.jpg
Gemaal de Heining
Screenshot_20230214-120558.png