Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met hond - Forum Wereldfietser

Fietsen met hond

Graag kom ik (Ton, man) in contact met fietsers (M) welke met hond samen fietstochten (willen) maken.
Ik ben 60 jaar en in bezit van een Vizsla van 16 maanden oud en woon in de omgeving Nijmegen. Afgelopen jaar heb ik ervaring opgedaan met fietstoeren met hond. Ik gebruik hiervoor een toerfiets zonder ondersteuning en een trailer met hierop een hondenbench en kisten voor uitrusting. De trailer heeft een aanzienlijk gewicht wat drukt op de dagkilometers. De hond loopt naast de fiets, loopt los of zit in de bench. Als de hond het naar zijn zin heeft is de baas het ook! Mocht het matchen komen we wel tot een toerplan.

Uitgangspunten:
Touromgeving: Europa
Toerdagen: 1 tot 2 weken
Dagafstanden: Vlak 60-70 km, heuvel 40-50 km
Gem snelheid: 10 km/uur
Overnachting: Eenvoudige campings/wild/garden
Jaargetijde: I.p. gehele jaar
Favoriete route: Gravelpaden/paden waar hond kan loslopen
Uitrusting: Géén E-bike
Hond: Moet matchen met mijn Vizsla.

Ik zie graag je PB tegemoet.
Groet Ton
Mell met fiets.jpg
20200820_132347.jpg
ik kan niet mee, maar vind het fantastisch, zou leuk zijn als je gelijkgestemde vindt om samen te toeren
Hey,, ben eric 61j, hond filou labradoodle 7maand,,heb een koga travel , gewoon en ook een e bike koga. Slaap liefst in tentje...heb al tochten gemaakt, maar dit jaar eerste keer met hond...misschien eens contact opnemen en eens horen....?

Grtj eric
Hoop wel dat je de hond voorlopig in de kar laat zitten. Op jonge leeftijd naast de fiets is best belastend voor de botten en gewrichten.

Wel een heel leuk idee zo met zijn 2en