Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kettingbladen voor shimano stx rc crank - Forum Wereldfietser

kettingbladen voor shimano stx rc crank

Ik heb onlangs een fietsreparatiecursus gevolgd. Om te oefenen ben ik nu mijn oude mountainbike aan het opknappen.
Daar zit nog een stx rc crankset op en volgens de lokale fietsenmaker zijn daar geen kettingbladen meer voor te leveren.
Hij adviseerde mij een het te vervangen door een alivio crankset.
Ik vind dat een beetje zonde omdat alleen de kettingbladen versleten zijn. De rest is nog prima.
Weet iemand waar er nog kettingbladen voor stx rc te koop zijn?

Ik heb geen ervqring met het specifieke type dqt je hier geeft maar als de kettingbladen er af kunnen is het toch mogelijk om er gehbardt of shimano kettingbladen op te zetten ter vervanging van je oude bladen. Als het een vast stuk is, dan ga je een pedaalstuk met kettingbladen nodig hebben ter vervanging.
Ube schreef:Ik heb onlangs een fietsreparatiecursus gevolgd. Om te oefenen ben ik nu mijn oude mountainbike aan het opknappen.
Daar zit nog een stx rc crankset op en volgens de lokale fietsenmaker zijn daar geen kettingbladen meer voor te leveren.
Hij adviseerde mij een het te vervangen door een alivio crankset.
Ik vind dat een beetje zonde omdat alleen de kettingbladen versleten zijn. De rest is nog prima.
Weet iemand waar er nog kettingbladen voor stx rc te koop zijn?
Ik vrees dat je fietsenmaker gelijk heeft (als het tenminste de meest verbreide versie met 5 bladbouten is)

Bedankt. Sjonge ik had gedacht dat dat nog wel te krijgen was.

Is een Alivio crank goed genoeg voor mountainbiken, of moet ik richting deore (lx)? 't is namelijk nogal een prijsverschil.
En zijn de kettingbladen van de huidige cranks wel verkrijgbaar?

Ube schreef:Bedankt. Sjonge ik had gedacht dat dat nog wel te krijgen was.

Is een Alivio crank goed genoeg voor mountainbiken, of moet ik richting deore (lx)? 't is namelijk nogal een prijsverschil.
En zijn de kettingbladen van de huidige cranks wel verkrijgbaar?
Ja. Kettingbladen die los aan de spider zitten zijn meestal wel leverbaar, maar systemen van kettingbladen die je eerst aan elkaar moet schroeven zijn altijd lastig