Ja, wij hebben deze 'campings' gebruikt tijdens de Baltic Sea Cycle route. Overnachtingsplek is een beter woord. Een dikke aanrader meestal. De eerste die we hadden was heel smoezelig en rommelig, alle volgenden erg leuk met een paar bijzondere erbij.
Het is een systeem waarbij mensen zich kunnen opgeven bij een organisatie en dan in een boekje terecht komen. Deze mensen hebben vaak een klein stukje gras o.i.d. over waar je een tent neer kan zetten. Je maakt gebruik van de faciliteiten van de mensen zelf. Mensen doen het voor de lol, de aanspraak. Ze verdienen er namelijk niks mee, de prijzen zijn vastgesteld door de organisatie. Ik meen op zo'n 2 euro. Alleen mensen die lopend, op de fiets of in de kano (indien van toepassing) komen zijn welkom. Enkele ontvangen ook paardrijders. Het leuke daarvan is dat je altijd mensen hebt met een beetje dezelfde insteek, dus altijd wat te praten. Maar meestal ook niet, wij waren vaak de enigen.
Onze hoogte punten waren een plek bij een ecologische boerderij en een plek in een oude boomgaard (pick any spot you want!) waar we vanwege de regen wel in de schuur mochten zitten en koken (en in het hooi slapen als we dat hadden gewild).
Wij hebben dus wel zo'n boekje, maar ik kan 'm even niet vinden. Zal vanavond even mijn vriendin vragen, kan zijn dattie uitgeleend is. Je hoort er wel van. Kan je wel aanbevelen zelf de laatste te kopen, de onze is alweer een paar jaar oud. 't Kost niet zo veel en anders, het geld verdien je zo terug door niet op normale campings te staan. Bovendien heb je dan de laatste info, het aanbod zal snel wijzigen denk ik.