Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Eigenlijk alleen op de grootste, de 34 ontbreekt uiteraard. Het eerder genoemde 4e kransje voor dat viaduct is op de 11-34 een 23. Die zit tevens op de 11-28, als derde kransje.
Nog ff oefenen voordat je met die fiets naar Z-Limburg, Ardennen of Eifel gaat
Een cassette wisselen is een fluitje van een cent, niet veel lastiger dan het plakken van een band. Ik wissel de cassette van mijn racefiets meestal twee keer per jaar.
Ik heb zelf in mijn tienerjaren fietsen gebouwd. Of liever gezegd, opgeknapt. Ik haalde ze volledig uit elkaar, soms het frame over spuiten, alle naven, lagers en noem maar op reviseren en dan alles weer in elkaar zetten en perfect afstellen. De fietsen verkocht ik dan om een centje bij te verdienen. De techniek is niet veel verandert, het is allemaal nog steeds vrij simpel. Met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind.Grandonneur schreef: ↑zo 08 jan, 2023 17:22Goed gedaan, cassette wisselen is een fijne vaardigheid om zelf in de vingers (/gereedschapskist) te hebben.
De ketting was inderdaad nieuw maar ik heb het deel dat Profile overhield meegenomen met de gedachte zelf een kettingzweep te maken. Dat stuk kwam nu mooi uit want ik had een paar extra schakels nodig.Ketting was toch nieuw? heb je die wat moeten verlengen om netjes uit te komen met de nieuwe cassette?
Cassette wisselen stelt echt niets voor. Het enige waar je op moet letten is dat de nieuwe cassette niet uit de verpakking valt. Die is namelijk met de spacers op de juiste volgorde verpakt. Koop je dit setje en klaar ben je.
Het aanhaalmoment staat vaak op het kleinste kransje zelf. Even omrekenen naar het aantal kilo's op het einde van je sleutel en je hebt een aardig idee.
Voor 40Nm zou ik ook een extra momentsleutel moeten aanschaffen. De meeste fietsgerichte sleutels gaan tot 24Nm of zo...
Ik ga voor de zekerheid altijd maar gewoon voor die laatste optie