Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 8 januari 2023 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 8 januari 2023

Een nieuw jaar, een mooi moment voor goede voornemens.
Wie fiets er komende zondag weer mee met ons maandelijkse rondje?
Vertrek om 10:00 uur bij het Peerd van ome Loeks.

Tot zondag,
Geke en René
Tot morgen!
Edith
Wat leuk zo’n maandelijks rondje Groningen. Lijkt me leuk om een keertje mee te fietsen. Ik sluit morgen graag aan.
Groet,
Maaike
ik rijd ook mee.
Kees
Ik ben er ook bij! Tot morgen!
Ik fiets ook mee.
Tot straks!
Om vijf voor tien was het Peerd nog koud en alleen, maar binnen 5 minuten had de groep van vandaag zich verzameld. René en Geke, Edith, Maaike (Welkom!), Annelies, Jeroen en Kees en ondergetekende trokken oostwaards de stad uit, en volgden het Winschoterdiep en het spoor tot de Westerbroekstermadepolder, richting Meerwijck en het Zuidlaardermeer. Daarna ging de tocht langs Kiel-Windeweer (dag Marten!🙋🏻‍♂️) waarna we tegen de wind in de grens met Drenthe kruisten om in Spijkerboor koffie/thee met Strudel/Brownie te genieten. Spijkerboor ontpopte zich als cultureel centrum van Drenthe met een concert in het café, maar in de achterzaal was gelukkig plek voor een groep luidruchtige Wereldfietsers en het plaatselijke Klootschietteam. Vandaar door bos en heide richting Schipborg, Zeegse en het stroomgebied van de Drentse Aa weer richting Groningen. Vlak voor Vosbergen namen we afscheid van Kees, die richting Haren vertrok, en fietsten we via Eelde/Paterswolde langs de Onlanden weer terug naar het Peerd. Na het ceremoniële rondje om het peerd liet de Garmin 70,6 km zien. Lekkere tocht, met prima weer en een fijne route van René waarvoor dank!

Tot de volgende!
Scherm­afbeelding 2023-01-08 om 16.34.59.png