Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 109 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2572 berichten
_Peter_ schreef:
ma 19 dec, 2022 22:37
Inclusief leren ringetjes? (tegen het losrammelen van de schroefjes)
Ik heb nog niet gekeken, maar ik vermoed van niet. Bij eerdere Honjo-aankopen zaten ze ook niet. Ik heb ze overigens ook nog niet gemist.
Kwam ik laatst tegen. Een originele uit 1976. Kon ik niet aan mij voorbij laten gaan.
TransAm.JPG
Kerst is vroeg dit jaar!
Al een paar jaar heb ik de Bullitt op mijn verlanglijstje staan en gisteren was de grote dag dat ik hem in ontvangst mocht nemen!

Mijn dochter wordt aanstaande zondag 10 en het plan is om aankomend jaar samen meerdere campings in Nederland te bezoeken.
Afbeelding
Kan het zadel wel laag genoeg voor haar? :?
gewei.JPG
...maar je wordt gek van het nachtelijk burlen.
Kan het zadel wel laag genoeg voor haar?
da's best een flink kado voor je 10e verjaardag :wink:

mooi kerstkado! (alvast) beste wensen allemaal!
CarlW schreef:
vr 23 dec, 2022 12:31
...maar je wordt gek van het nachtelijk burlen.
Tja, wat wil je als de ene geweidrager zo’n knappe andere geweidrager ziet!

:D

Carl
non-fixie schreef:
vr 23 dec, 2022 10:58
Kan het zadel wel laag genoeg voor haar? :?
:lol: Ik krijg ineens ook een kinderwens: eentje van een jaar of tien om mijn bagage te vervoeren, en een peuter in een zitje op mijn stuur bij wind en regen tegen. https://youtu.be/w-JQupFp1Oo?t=83

Veel plezier gewenst met de Bullitt!

Carl
De Kerstman M/V was me goed gezind dit jaar :)
DSC05741.JPG
DSC05738.JPG
DSC05739.JPG
Fedor schreef:
wo 28 dec, 2022 13:21
De Kerstman M/V was me goed gezind dit jaar :)
Ha Fedor, ziet er goed uit! De standaard al gebruikt? En is deze nog van een bepaald merk?
Velotraumer schreef:
wo 28 dec, 2022 20:11
Ha Fedor, ziet er goed uit! De standaard al gebruikt? En is deze nog van een bepaald merk?
Standaard is van de Lidl dus prima betaalbaar. Wel zwaar maar kan ook een flink gewicht aan. Zelf nog niet gebruikt maar lui die ik ken zijn er erg tevreden over, zeker voor het geld.
Fedor schreef:
wo 28 dec, 2022 22:10
Standaard is van de Lidl dus prima betaalbaar. Wel zwaar maar kan ook een flink gewicht aan. Zelf nog niet gebruikt maar lui die ik ken zijn er erg tevreden over, zeker voor het geld.
Kijk aan, probeer ik die ook eens
Als de staande uitschuifbare buis toch inzakt ondanks goed klemmen is het misschien een idee om op de gewenste/meest gebruikte hoogte een gat te boren zodat je daar bijvoorbeeld een snelspanner in kan steken om te voorkomen dat die inzakt.
Ik miste dat in mijn Parktool stand (en eigenlijk wel in alle die bekeken heb) en op die van mij zat genoeg materiaal om dat met een gerust geweten te doen. Dus niet doen als je het idee hebt dat je daar de constructie te veel mee verzwakt.
Je garantie is dan natuurlijk wel weg.
Misschien is het een idee om specifieke tips voor het gebruik van fietsreparatiestandaarden te schrijven in een dedicated topic, zoals het bestaande topic 'Onderhoudsstandaard voor fiets' (en niet in de grote grabbelton van Je nieuwste aanwinst). Op deze manier is e.e.a. later makkelijker terug te vinden.
Fedor schreef:
wo 28 dec, 2022 22:10
Standaard is van de Lidl dus prima betaalbaar. Wel zwaar maar kan ook een flink gewicht aan. Zelf nog niet gebruikt maar lui die ik ken zijn er erg tevreden over, zeker voor het geld.
Heb dezelfde, doet wat je moet doen, niks mis mee 👍
N+1
Voor de snellere (dag)ritjes, en/of vakanties met wat minder bagage.
(Koga Colmaro Extreme)
20230106_112823.jpg
bob-r-de-vries schreef:
vr 06 jan, 2023 12:50
N+1
Voor de snellere (dag)ritjes, en/of vakanties met wat minder bagage.
(Koga Colmaro Extreme)
Lekker! :)

Die Rotor-crank komt standaard? Dacht dat er normaal een complete Shimano-groep op zat (maar ja, leveringen en zo...)
Fedor schreef:
vr 06 jan, 2023 15:56
bob-r-de-vries schreef:
vr 06 jan, 2023 12:50
N+1
Voor de snellere (dag)ritjes, en/of vakanties met wat minder bagage.
(Koga Colmaro Extreme)
Lekker! :)

Die Rotor-crank komt standaard? Dacht dat er normaal een complete Shimano-groep op zat (maar ja, leveringen en zo...)
Rotor wordt gemonteerd als Shimano niet verkrijgbaar is. Mazzeltje dus :-)
De fiets ziet er schoon uit. Gebruik je 'm alleen voor op asfalt?
willem.m schreef:
vr 06 jan, 2023 20:32
De fiets ziet er schoon uit. Gebruik je 'm ook? 😉
Vanmorgen opgehaald bij de dealer. Ik ga 'm zeker gebruiken, en vies maken!